tatuering igår och ett påkört rådjur och underbar present idag

Tänkte skriva lite snabbt innan det är dags för sängen...
 
var igår o tatuerade mig på No remorse här i Piteå hos Fredde. Kom dit med tanken att jag skulle göra lite blommor och sätta dit min andra dotter, Ebbas namn. När jag gick därifrån hade jag istället ett otroligt vackert skyddshelgon på insidan av överarmen. Den går från armvecket och heeeela vägen upp i armhålan... När han gav det förslaget så kände jag bara att JA, självklart är det det jag ska ha! perfekt eftersom det är mina barns arm som jag brukar säga... allt där kommer bli att hedra dom och visa hur mycket jag älskar dem!
 
detta är då resultatet och som jag är nöjd, suuuuper nöjd!
Den 13 februari ska jag på sittning nummer två där vi ska fortsätta på armen o dessutom få in Ebbas namn som inte hanns med igår =) Men det blir nog himla himla fint detta! =)
 
Imorse var jag hos mamma o lämnade lilla Ebba där medan jag skulle på skolan och då fick jag en försenad present av dom (fyllde år 8 januari). det var en helkroppsmassage med lavastenar! =D sååå underbart, den ska jag nyttja så fort jag fått gå ned lite i vikt =) är jobbigt o känna sig oebkväm o int ekunna njuta av massagen för att man obsessar över kroppen som ligger på britsen! =( men det löser jag ju genom att banta ned mig lite =)
 
Sen har jag  också varit på skolan i Umeå idag och haft seminarium... det gick hur fint som helst, men på vägen hem krockade jag o ES med ett rådjur. jag såg hur den sprang i södergående filen och sa till E att ser du rådjuret? sen sa jag någonting i stil med vi hinner inte, nu smäller det och PANG träffade den på min sida (passagerarsidan) i framlyktan. jävlar vad den flög, ca 15 meter upp i luften och ned i en snödriva på sidan av vägen. Vi stannade bilen och jag ringde polisen medan vi gick fram mot rådjuret. stackaren var inte död.... =( Kände paniken komma smygande då jag tänkte att jag pallar absolut inte av att slå ihjäl stackaren, snälla dö... man såg att den var riktigt skadad, benen var brutna och kanske nacken för det fanns inget blod runt omkring den, men så bara sekunder efter jag kommit fram till de så somnade den in.... en superfin liten en! Polisen tog uppgifter och så sa hon att hon skulle kontakta någon jaktansvarig eller nå som skulle hämta upp den. som tur var låg den på sidan av vägen i ett dike så den var lättillgänglig att plocka upp iallafall... När vi for därifrån så mådde jag så dåligt för det lilla livet som släckts bara så där. Livet är verkligt skört, började längta hem till mina barn så otroligt... som tur var var det ingen älg iallafall för då hade kanske fler liv släckts där idag! huvva! vägen är farlig, kör försiktigt alla o håll ögonen öppna i mörkret, kylan, snöröken o  dimman! <3
 
nu ska jag mysa lite med min älskade man, Tommy i tv-soffan o sen ska jag gå o lägga mig! är ruggigt trött!
 
                                                                                 Kram!!!!!


Postat av: alskadevilja.blogg.se
2013-01-16 | 21:24:49 | http://alskadevilja.blogg.se/

för att förtydliga for inte rådjuret 15 meter upp i luften utan 15 meter åt sidan, haha! kanske två meter upp i luften! =)


«
«
«