mitt liv o mina vänner....

Ebba, min lilla, lilla skrutt...hennes mjuka små kinder o knubbiga ben är så fantastiskt söta...
 
jag slutar aldrig förundras över hur jag kunde få så fina ungar... Vilja är en så fantasiskt snäll liten tjej, hon tar hand om sina kompisar, är snäll med mindre o har aldrig någonsin varit tjuvelak mot djur. Hon är envis som synden, men samtidigt väldigt lyhörd och empatisk. Jag är så otorligt stolt över henne. Fastän hon blivit retad eller provocerad har hon aldrig slagit någon utan hon gör av med sin frustration på annat sätt. dessutom har min lilla tjej skinn på näsan o ingen sätter sig på henne (det tror jag nog hon fått från sin mamma) =) Ebba är så liten än o det är svårt att utröna speciella personlighetsdrag såsom man kan göra på Vilja, men det syns att hon kommer bli fartig. Hon är intresserad av allting, vill röra o smaka, men framförallt så är hon otroligt med o vaken i ögonen. Ebba är en av de gladaste småskitar som finns, hon skrattar hela tiden o hennes leende är sååå smittsamt. Medan Vilja är en tv-tittare som är i sin egen lilla värld där fantasin är vardag så verkar Ebba vara en mer aktiv tjej som tycker om varierande stimulans....
Vilja är lik sin pappa, speciellt över munpartiet medan Ebba är mer lik mig. till sättet kan man säga att Vilja kommit myket till mig o min sida av släkten, men samtidigt är hon otroligt försiktig o gör ingenting förhastat, vill verkligen kunna allting till 100% innan hon försöker själv, precis så var tommy när han var liten!
 
jag o ebba....
 
tommy o vilja <3
 
hela familjen samlad... jag är så otroligt lyckligt lottad!
 
inte nog med det har jag fantastiska vänner som sprider ljus i min tillvaro jämt...
 
E o hennes dotter...
E är en glad, men ack så självkritisk tjej. en klok människa med båda fötterna på jorden. duktig på det mesta hon tar sig an, men ovetandes om det själv. hon är så himla rolig så hon inte förstår sig på ironi vilket är min mans mellannamn så ibland måste jag säga åt henne att han är ironisk så hon inte tror han är helt dum i skallen... =) e studerar till socionom som jag o hon ligger en temrin efter mig. hennes lilla tjej o vilja är riktigt bra kompisar, dom leker superbra tillsammans fastän hennes dotter är ett år äldre än vilja. E är en kärleksfull mamma som är fantastiskt duktig på ta sig tid o verkligen vara med sin dotter, det beundrar jag. jag värdesätter hennes råd o kloka ord såväl som hennes sällskap och vänskap <3
 
E är en relativt nyvunnen vän. jag går i samma klass som henne, med andra ord också blivande socionom. Hon är den mest känslosamma och pratigaste människa jag känner, haha. Hon har otroligt nära till skratt, är väldigt analyserande (ibland överanalyserande) och smart. dessutom finns det INGEN som dras med ovh blir så fruktansvärt medryckt av diverse saker... hon har ofta nya mega spännande sakr att berätta =P Hon har lätt för att sätta sig in i andra människors situation och är tyvärr inte sen att lägga felen på sig själv. lika som E ovan tror jag inte hon inser sin fulla potential utan gärna undervärderar sig själv. E har två pojkar som jag tycker hon lyckats så otorligt bra med, de är de mest empatiska o snälla barn man kan tänka sig o jag tror det är den högsta komplimang man kan få som kvinna o mamma. Att höra man lyckats och att andra än en själv verkligen ser det.. hon är omtyckt av mig för sin fantastiska förmåga att lyssna när man behöver prata o ge råd såväl som sin varma perosnlighet... <3
 
o så ytterligare en E o hennes fantastiska lilla tjej. min underbaring förutom mina egna små såklart... E är många saker, en av de vänner jag haft längst faktiskt o en av de vänner jag värdesätter så otroligt högt. Vi har gtt igenom många saker tillsammans, stått vid varandras sida, vi har bråkat o hittat tillbaka... vi är ett radarpar inegn kan skilja åt. E är den jag vet håller mig om ryggen jämt, den som finns om det krisar. E är en gidhjärtat människa, social o omtyckt av alla (på goda grunder). hon har många vänner, fler än d går att räkna, men de tär int ekosntigt, folk dras till hennes glada o varma perosnlighet som flugor till en skit (ursäkta jämförelsen) =) E är generös, omtänksam, ärlig, stark, en superfin mamma, social, omtyckt, älsakd, vacker utifrån och in och en fantastisk vän. hon är högt värdesatt för sitt sätt att vara, för sin vilja att alltid finnas där o vilja hjälpa till... o H, hennes dotter, är o kommer foralltid vara en viktig del i mitt liv, som jag älskar denna flicka...! <3 värdens gullgull, söt, snäll, fin och go! <3
 
I o hennes dotter E är också otorligt nära mig. I är också en av mina absolut närmsta vänner o en av dem jag känt längst. I kan man säga mycket om också, men de tosm definitivt stämmer in på henne o det jag alltid säger när ngn frågar om hon är att hon är den ärligaste människa jag känner, den med det smittsammaste skrattet jag vet o en fantastiskt livssyn. I är så otroligt positiv i de alldra flesta lägen, en egenskap jag beundrar o önskar jag själv besatt... hon är en kärleksfull mamma som vet vad konsekvent betyder. hon gör en fanatstiskt jobb med sin lilla E som är 4,5 månad äldre än min vilja. vilja o E brukar leka en hel del o kommer väldigt bra överens, tror de är verklig kompiskärlek mellan dem för vilja älsakr då verkligen henne, det syns. ser upp till E.... I är uppskattad för sin fantastiska förmåga att lyssna o finnas där, hennes sätt att se på livet lättar upp en själv många gånger o om man vill veta vad som är rätt eller fel ska man definitivt ringa henne, hon sätter en på rätt spår direkt. samvetspolisen kallar jag henne tyst för mig själv... när jag befinner mig i en moralisk gråzon brukar jag tänka, vad skulle I göra nu?! brukar sätta en på rätt spår rätt fort o om det inte gör det ringer jag o får lite svart o vitt perspektiv =) lika här som med H, jag kommer alltid finns för E när hon behöver mi, jag älskar henne otroligt mycket, den lilla tjejen. en rättfram, envis, snäll o social tjej med enormt ordförråd för sina 2.5 år...
 
N, mina fina vän...vi har oändliga timmar på stan, sittandes på fiken, grubblandes över livet... vi har otaliga timmar av pratande om livet, de stora o det små, de glada o de tråkiga... N är en fantastiskt fin tjej, en som aldrig dömer utan att veta en historia, en ärlig o rättfram tjej. Den vän som liknar mig själv mest faktiskt.. hon är inte sen att bjuda på sig själv o det har blivit otorligt många skratt tillsammans. hon är lite av en clown, precis som jag. N kan framstå som lite "goofy" n'är man träffar henne., men bakom den ytan finns den mest kloka kvinna. N flyttade till stockholm nyligen o ord kan inte beskriva vad jag saknar henne... jag var aldrig rädd o säga nå till henne för hon skulle aldrig döma o lika gällde nog från hennes håll. vår relation har växt o växt o sakta ar den blivit starkare o hon betyder otorligt mycket för mig. N är så uppskattad för hennes starka peronslighet, ärlighet, kloka ord, omtänksamhet o helt enkelt den vänskap jag får av henne! jag skanar dig, kom hem! =)
 
S, blivande mamma o kär vän sedan många år. S lever ett verkligt gårdsliv i en by utanför Piteå. hon har två hundar och får o höns... det ni! S är en begåvad fotograf, en snäll, jordnära, söt och gullig person... S o jag har delat många fina stunder tillsammans, bland annat har vi varit o rest tillsammans två gånger. S är en v'n som aldrig dömer en o fastän vi idag umgås mycket mindre än vi tidigare gjorde (är en stor sorg för mig) så vet jag att hon finns där om jag behöver henne. Jag tror dock vi kommer umgås mer nu när hon också får barn =) S är en av mina närmsta vänner o jag älskar henne otroligt mycket. jag saknar våra långa pratstunder, våra vinkvällar o alla härliga smatalsämnen. jag värdesätter S så högt för att vi har så lika åsikter, är så otorligt olika, men ändå så lika, för hennes varma själ, för hennes sätt att ge råd och hennes sätt att både kunna visa sig srbar som stark! hon är en fantastisk människa som jag alltid vill ha i mitt liv!
 
jag är så lycklig över de vänner jag har, de är få, men nära... kvalité, inte kvantité! <3
 
Kram!


Postat av: Erica Samuelsson
2013-01-22 | 21:40:21

Tack för alla fina ord om mig!! Du är en fantastisk person, Linda. En god lyssnare, uppriktig och ärlig, snartänkt och ytterst klok. Insiktsfull och rolig. Jag är så glad att jag funnit dig. Jag älskar dig <3

Svar: tack, Erica... o detsamma, älskar dig med! Kram
alskadevilja.blogg.se


«
«
«