kanske skulle man återuppta detta?

kanske dags att återuppta bloggandet lite =)
 
söndag o ebba mår sååå mkt bättre med täpptheten i näsan... men hon fortsätter envisas med att vilja ha mat mellan 01-03 varje natt... men man får inte ge sig, d borde ju försvinna inom kort, när hostan gör det kanske, det är ju den som väcker henne hela tiden! vilja hostar inge mer på natten nu dock så d är obeskrivligt skönt o ha en frisk donna hemma iaf =)
 
efter ett bra tag instängd i huset pga sjukdomar uppskattar man verkligen att komma sig ut o få vara ifred, speciellt o få lite tid med andra vuxna =) Igår var en sådan lyxig dag, nja eller kväll iaf.
jag o barnen var på namnkalas på fm o när ja kom hem vid halv fem så kom deras farmor hit. hon var med dem under kvällen medan jag själv för på en liten tjejkväll med fina vänner. det blev en hel del surr om viktigt o oviktigt, precis som det ska vara =) behovet att få vara bara jag, bara Linda, upplever jag har växt sedan jag fick Ebba. det är otorligt stor skillnad i hur prioriteringarna far eller åtminstone etersom tidne inte tycks räcka till =) jag som miljontals andra önskar att dygnet kunde ha två timmar mer, vad det hade hjälpt. det vill säga tills det också blivit vardag och man önskat sig två nya timmar... vi tycks ju ha en besynnerlig förmåga att aldrig kunna nöja oss med det vi har här i västvärlden! trgaiskt faktiskt....
tror nog att vi borde placera oss ganska högt upp på listan av de människor som har svårast att s elyckan i det lilla och njuta av varje dag, leva i nuet.... tycker man spenderar sin tid att längta till imorgon, längta till en utlandsresa, längta till man får sova eller andra saker... ibland längtar man efter egentid och när den sedan kommer så längtar jag efter barnen igen =) tänk om man kunde sluta längta så himla mycket efter annat o bara vara här i nuet och leva livet! för let´s face it, det är ju inte ett speciellt långt liv... tiden rusar fram, speciellt sedan jag fick barn, jag kan inte fatta jag snart är 30 och att jag levt tre årtionden, GALET! så summering, vi klagar på att tiden går för fort, vi längtar nästan alltid till något längre fram, men vi vill förlänga de dagar vi har med minst två timmar!? hmmm... mja, det är väl livet =)
 
hur som helst så, tro det eller ej, längtar jag otroligt mkt till tisdag då jag öntligen ska få tatuera mig igen. blir super, ska lägga upp en bild på före o efter när den är klar =)
 
för övrigt bör det också nämnas att viktnedgången går segt eftersom jag varit sjuk. är inte det just typsikt så säg. när jag då väl ska ta tag i det igen o känner att prioriteringarna kan ligga på det nu så blir man meeeega förkyld o orkar knappt prata med någon för att man inte kan andas genom nästan what so ever" =) jaja, allt har sin tid, men nu känne rjag att jag förmodligen kan börja träna typ onsdag till veckan, har jag fått reparera mig lite till från nästäppan! =)
 
avslutar med att lägga upp en bild på det bästa i mitt liv, mina barn såklart! förgyller varje dag o motiverar ständigt till förbättring =)
Ebba-hjärtat!
Vilja, lillgumman!
<3
 
 



«
«
«