fredag, vart tog veckan vägen?

i allmänhet, sedan jag fick barn, tycker jag veckorna gör mer än flyger fram... de bara försvinner, tror inte ens det varit måndag-torsdag denna vecka =)
 
Tommy är i gällivare idag o hämtar hem jobb och surrar med sina kollegor medan jag o mina unerbaringar är hemma. Vilja är ledig från dagis för jag är ju ledig också =) Ebba ligger ute o sover sedan 11.15 o jag har just lagt ned Vilja i hennes säng så kanske kan jag få en 30 minuter för mig själv, iallafall hoppas jag det! =)  dessa 30 minuter ska jag bara sitta i soffan o skriva lite på datorn och snegla på TV:n som inte tycks ha något spännande att visa överhuvudtaget...
för att komplettera upp med en bild här skrev jag på google "känn lugnet" och får å upp ett bra antal träffar, det komiska är att nästan ala bilder innehåller 1. sommar, 2. sprit/fest och 3. mat =) är det då vi känner lugnet? Ja, för mig faller sommar och värme in bra på lugn, sprit eller fet inte så mycket o mat är mer en njutning och ett trevligt sätt att umgås för mig... så istället för att låna bild från google kan jag ju visa vad harmoni och lugn symbliserar för mig =)
jag i Thailand 2010 på ön Koh N´gai... ganska precis 11 månader innan Vilja kom till världen =)
 
För mig är detta avkoppling och lugn... ett varmt klimat i en, till synes, annan värld! =)
 
O detta är den vackraste plats jag någonsin satt min fot på (Koh N´Gai) o förmodligen kommer sätta min fot på.
 
På onsdag åker min moster, hennes man och min morfar till Thailand. Jag är inte nå avis =P
Skämt o sido så hade jag inte velat fara dit nu eftersom Ebba är så himla liten nu, men nästa år hoppas jag att vi kan åka till Thailand jag, Tommy och kidsen =)
 
Fick mitt schema för nästa kurs nu idag av min klasskompis E. Måste säga att det ser himla lugnt ut o jag kan nog njuta av att vara halvtid mammaledig i vår. Ska nog återuppta lite babysim tror jag för Ebba älskar vatten så jag vill verkligen hon ska få bada lite, men som det är nu ha rjag ju int ehaft tid eftersom jag gått i skola hela hösten. har lite fåligt samvete över det eftersom hon inte fått samma möjlighet till sådant som babyrytmik, babysim o liknanade osm Vilja hade. O andra sidan är hon andra barnet o får föräldrar har samma tid att gör asådant med andra barnet, jag vet det... men man mår ändå lite dåligt över det. känner väl att hon gått miste om mkt på grund av att jag valt att gå skola. samtidigt är hon så liten så hon mår ju inte direkt dåligt av det. hon får iallafall kärlek, kramas o pussar o massor av uppmärksamhet vilket är det viktigaste för de små liven så här i uppstarten av livet!
 
För en sak är säkert, jag ÄLSKAR dig Ebba-bebis! du är underbar och fantastisk! glad lilla unge!
 
NU ska jag fortsätta njuta av min ensamtid o sen ska jag packa ihop barnen i bilen o fara o handla inne i stan o även hämta upp min underbara vän E och hennes dotter H!!!!
 
ha en underbar fredag!
 
Kram!



«
«
«