thailand 2014

thailandsresan börjar verkligen ta form nu... vi far den 8/1 (på min födelsedag) o landar den 9/1 06.40 på morgonen lokal tid. VI ska då ta en taxi från Phuket flygplats till Krabi där vi ska bo på Aonang Phu Petra Resort i 18 dagar. vi kommer bo i en villa vid bergssluttningen ca. 5 km från stranden. men det är lätt att ta sig dit när helst man vill då hotellet står får transfers flera gånger om dagen. annars är ju inte tuk tuk speciellt dyr heller så, eller en taxi för dne delen! =) Följande bilder är då vårt hotell vi valt...
 
 
 
 
 
 
Närliggande stranden aonang beach syns på fotot nedan =)
 
Efter vi varit här, i underbara Krabi ska vi dra lite mer söderut, men bara just. en två timmars bilresa till Phuket. Där har jag varit två gånger tidigare, en gång bodde jag på Kamala beach (2003) och den senaste gången var vi på Kata beach (2010). Tycker inte det är så barnvänligt och därför har vi valt att vara där i endast 10 dagar. Samtidigt har vi nog hunnit bli ganska less aonang när vi varit där i 2 veckor och 4 dagar =)
 
De 10 dagarna är inte bestämda på vilket hotell vi kommer befinna oss, men det lutar mot Phuket nirvana resort =) detta är bilder från det hotellet
 
 
 
 
 
Fint hotell, men vi får se vad det slutligen blir. Hotellet i Krabi är iallafall bokat o betalat för.. resan (flyg t&r) är bokat, boende i Sthlm natten innan vi far är bokat =)
 
Kvar är hotellet i Phuket, bilresan mellan phuket flyplats o krabi när vi landar, flyresan t&r Sthlm-Luleå sen är det färdigt =)
 
Behöver jag säga att jag längtar! Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiih! =D
 
 
 
 



«
«
«