livet rullar...

livet rullar på i snab takt... snart är storklinta säsongen över o ingen är gldare än jag för det har varit och ÄR så tungt o göra allting själv här.... det är så tråkigt hon är sjuk så mkt, lilltjejen. Hon får aldrig vara frisk någon längre tid utan är mer sjuk än frisk...
jag börjar känna stor press att klara av praktiken. vet int ehur ag ska få det att gå runt! KÄnner mig så ottroligt stressad av detta frö det finns som ingen möjlighet för mig att ta igen det under sommaren. om mina fogar o orken o allt tryter nu kan jag bara föreställa mig vad det kommer göra i juni månad. Jaja, det är bara hoppas att jag håller ihop så jag klarar av denna temrinen. Jag vet att många tycker att jag har ett val att hoppas av om de tnu är så jobbigt med allt, bara slita klaga o göra nå åt det... problemet om jag hoppas av är att jag inte får fortsätta till hösten. Man måste ha klarat av alla fem temriner för att få frtsätta på temirn 6. temirn 6 innebär c-uppsats vilket innebär att vara mkt hemma o skriva med disciplin... man gör det med en annan o den perosnen är redan utsedd för min o hennes del. Jag vill helt enkelt göra bort uppsatsen innan jag ska vara ledig o börja i en ny klass, IGEN! inge roligt o börja i en ny klass o vara tivngen att skriva en c-uppsats med ngn man vakren känner privat eller skolmässigt... ! Det kan helt enkelt bli en total katastrof om man har otur o det orkar jag int emed känns det som. Då är det bättre att kämpa på, ha vilja på dagis o ta med den lilla/e bebisen o skriva med Erica när det passar. Det är lättare att få förståelse och sådant också om man känner personen och kan lita på att denne kanske kan ta en större del när det gäller att anpassa sig efter tider o så =)

Vilja ligger hur som helst o vilar nu, har varit hemma från praktiken nu i tre dagar, detta är min tredje. Det känns fruktansvärt jobbigt för jag missar så otroligt mkt om min klasskamrat som praktiserar på samma ställe hinner göra så lång tinnan mig. Hon blir självgående och så mkt fortare vilket gör att pressen blir ännu högre att klara mer o lära sig mer på kortare tid. Jag vill helt enkelt inte vara sämra o låta mina VAB dagar störa och göra så att mina handledare känner att jag int eklarar av lika mkt som min klasskamrat!
Samtidigt så drabbas man konstant av dåligt samvete för att man känner sig som en urusel mamma som vill att ens barn bara ska vara friskt så man av egoistiska skäl kan göra det som mitt liv kallar.... ne, usch! imorse när jag o pigan låg i sängen o drog oss för hon var helt orkeslös tittade jag på henne medan jags trök henne över håret o tänkte att jag är så fruktansvärt lycklig att jag får finnas där för henne. Att jag ändå prioriterar henne före all praktik o före all skola... att hon är det viktigaste i mitt liv... Så som jag säger, samtidigt osm man mår dåligt o bara vill hon ska bli frisk så vi får återgå till vardagen så är jag så lycklig att det är mig hon lutar sin svettiga panna mot o gråter efter när det är jobbigt o att jag då har möjligheten att finnas till och vara där med henne!





Jag ska vila en liten stund till i soffan o försöka samla krafter inför att vilja vaknar efter sin vila. Tar mkt på krafterna att ha en sådan liten o vara gravid i vecka 20 =)



detta är den senaste bilden jag har och den är från vecka 18+3 =) Det tar sig =)

Ha en superbra dag alla! Jag ska bara fortsätta hoppas vilja blir piggare så jag får tillbaka min lilla spralliga o glada tjej snart, saknar henne =)



Postat av: Anonym
2012-03-11 | 00:51:29 | http://miichaelaaaa.blogg.se/

Vilken underbart fin liten dotter ni har!! :-)

Postat av: alskadevilja
2012-03-11 | 17:17:18

tack så mkt =)


«
«
«