Älskade lilla Ebba!

den 16/7 kl 10.48 såg min andra dotter, Ebba, dagens ljus för första gången. Hon vägde 3005 gram och var 47.5 cm lång. Hon kom i vecka 38+3, så 10 dagar för tidigt, men alldeles perfekt och helt underbar!

Ebba ska även heta Alice efter min mans farmor och Lili efter min mormor som gick bort i MS 1997. Som jag önskar att min mormor hade fått se Vilja och Ebba. tror hon skulle vara otroligt stolt och glad... men jag får iallafall ge min dotter hennes namn så hon kan bära det vidare! =) Ebba kommer efter min morfars syster som är närmare 100 år gammal nu och helt klar i knoppen. Tyvärr fick hon inga egna barn och därför valde vi att döpa vår dotter efter henne... Detta är hon mkt mallig över =)

Ebba är en otroligt fin och gullig liten tjej. Påminner otroligt mkt om Vilja då hon var liten, men ändå inte. Ebba är väldigt mörk och vilja är ju en riktig liten lintott =) Ebba har också markerade ögonbryn redan nu vilket är ganska ovanligt att bebisar har.

Behöver jag ens påpeka hur otroligt stolt och kär jag är i mina vackra små flickor! Så otroligt lyckligt lottad att det inte ens går att beskriva. Kärleken och lyckan är utom denna värld!

Ebba cirka 6 h gammal

Första mötet med Vilja. Syskonkärleken är så stor så fort =)

Kan säga att vilja är en fantastisk storasyster... hittills inga tjuvnyp eller slag. Inga svartsjuketendenser heller... helt otroligt nog är det bara pussar, kramar och ömma strykningar på huvudet! Så stolt över min stor tjej som tar hand om sin lillasyster redan. Letar henne om hon inte er henne, ger henne tutten och pussar på henne varje morgon då hon ser Ebba. Ebba får alltid de första pussarna och kramarna, sen får mamma och pappa kanske en om det finns någon kvar! =)

Vilja ska alltid vara med och byta blöja och sätta kläder på Ebba också. Mammas lilla hjälpreda =)

detta är så vilja som liten...

och det här är Ebba.... =) Syns de är syskon =)

 

Jag älskar er båda av hela mitt hjärta... Oändligt med kärlek!!!!!




«
«
«