sjuk här hemma igen!

vilja är sjuk igen. denna gång feber, 39,5. Hon har iaf somnat nu o fått en alvedon så jag hoppas att febern ger med sig över natten, men erfarenheten säger att när hon väl har feber brukar det snarare bli värre under natten... Men jag hoppas verkligen att trenden bryts denna gång, för hennes skull. är ju inte roligt med feber om än de små oftast inte blir lika medtagna eller påverkade av feber som vi vuxna blir... jobbigt iaf när de små blir sjuk, man mår såligt för dom oh mammahjärtat värker en aning! Men detta börjar bli rutin nu, hon är så ofta sjuk att jag knappt kommer ihåg när hon var frisk mer än några dagar i sträck! Hur som helst närmar sig ju våren vilket gör att de oftast slutar vara så sjuka då vinterkräksjukan försvinner o alla nedrans influensor också!
Även jag är rätt sjuk, har riktigt risig hosta som ritigt sliter i strupen. hostar även upp en del otrelviga gula klumpar vilket inte bådar gott. är rädd jag ska ge lillpigan det efterosm hon klänger på en hela tiden o vill kramas... Inte kan man stå emot det inte, tar alla chanser jag får att lramas o pussas med min lilla skatt o även om hon inte vill så måste jag bara sno mig några gosstunder under dagen =) Så går det när man är mysigast i världen! =)

Magen växer på som bara dne annars! börjar bli riktigt rund i formen o när jag gick förbi spegeln på "jobbet" (praktiken) idag så häpnade jag när jag såg min profil... Jag börjar vara riktigt rund, inte konstigt jag inte åfr på mig några byxor eller tröjor som man haft efter man gått ned i vikt sen första graviditeten... Jaja, man är ju mysigt rund, en "tjockhet" man gärna visar upp =)



detta är nästan två veckor sedan! =) Men även om jag inte blivit jätte stor sedan dess så är det ändå rätt tydligt hur magen växer. =) På onsdag ska vi på UL och försöka se vad för liten vi ska få, en flika eller pojke! =) Vi hoppas att man kan se det, men om inte så blir de tju en överraskning vid förlossningen
Just nu är jag iaf i vecka 18 o tiden springer verkligen iväg! jag tar en dag i taget o imorgon siktar jag på fara till naprapaten i stan för jag har sååå ont i ischias... eller öfrmodligen är det falsk ischias o istället fogarna som spökar. Trodde iaf peter, naprapaten. Behöver dock hitta en frivillig barnvakt till en sjuk liten tjej för att kunna fara in på min tid! Sätter hoppet till min syster eller min mamma, men vi får se!

Nu in i duschen o bara njuta ne stund o sen sova för jag har en aning om att natten komemr bli rätt så sömnlös!



Postat av: Ida Tallhed
2012-02-27 | 20:39:56 | http://idatallhed.se

en stolt moster väntar på att få ännu ett syskonbarn att älska mer än allt annat i världen! <3

Postat av: Ida Tallhed
2012-02-27 | 20:52:51 | http://idatallhed.se

jo jag vet, blev bara fel :P


«
«
«