oj, nu var det länge sen

tiden går liksom så fort ibland att jag inte hinner med att uppdatera som jag vill =)

Idag ska jag & eventuellt Vilja in till stan och fara runt lite på olika secondhand affärer, typ röda korset med flera. Tommy kommer nämligen hem kring lunch och beroende på vad hans jobbarplaner är för dagen så kunde han kanske vara hemma med henne så jag får fara iväg själv med Naomi =)
Ska försöka överraska min man med några skjortor från dressman, de har ju ta 3 betala för 2 =) Sen skulle jag gärna vilja fynda nå snygga inredningsdetaljer hit hem =) Har fortfarande inte köpt mattan jag hittade på ellos heller! har inte riktigt känt att jag har råd tyvärr, men jag hoppas de behåller dne i lager länge  så jag kan köpa den nästa månad! =)



då ska jag uppdatera lite om Vilja också =)

Ska skryta lite om min dotter. det får jag göra eftersom det är min blogg, haha! Hon är så fantastiskt duktig. Hon har ju bara suttit stilla ända fram till ungefär två veckor sedan då hon plötsligt började åla. Under de två veckorna som följt har hon lärt sig att krypa, sätta sig, ställa sig, gå med gåvagnen, gå efter möbler och nu idag börja släppa taget och stå själv samt ställa sig upp utan stöd... WOW! Det kan verkligen gå undan när de bestämmer sig för det och verkligen kommer på hur de ska göra =) Jag är såååååååååå stolt över henne. Dessutom pratar hon ju som en galning, hennes favoritord är "tittut" eller "didduuu". Hon far fram till speglar eller allt som reflekterar en sepgelbild och säger didduuu, sen vinkar hon stolt till sig själv och klappar händerna efter det.... far iväg och gör sedan om samma prcedur. Eller så kommer håller hon ngt framför ansiktet och drar ned den fort och säger didduuuu till mig och tommy =)
Sen säger hon ju mamma o pappa, men det har hon gjort i typ 4 månader nu, men däremot så är hon mer medveten om vem hon frågar efter. Hon säger verkligen mamma när hon vill vara med mig och pappa om hon saknar tommy =)
Andra ord är ju titta, där, nej, ja och massa fler. Hon är så duktig! Tänk vad man kan bli stolt för de små framstegen, UNDERBART! =)
sen har hon ju hela 4 tände rnu.. och enr ejäl glugg uppe i käken, precis som jag hade näör jag var liten =)





Här har hon min lillebror, Petters blå höstoverall på sig =) Roligt med arvskläder tycker jag =)



trött, trött, trött!



här leker Vilja "bonk bonk" =) När man säger det så slår hon sig i huvudet, haha! ser så roligt ut =)



Nu när hennes hår börjat bli längre så kan även hon ha mrgonfrisyr =)



När vi var på Nimbys lekland så fick hon "Nimbynallen" av sin farmor och den tycker hon jätte mkt om. Hon pussar och kramar honom hela tiden och vill dessutom att alla andra ska göra det ocks =)



överlycklig att hon lyckats ställa sig upp mot lekbilen =)



Här går hon för första gången med sin gåvagn. Stappligt värre... Men hon kan sätta sig ned när hon tyker det blir jobbigt =)

Nu ska jag leka lite med Vilja innan det är dags för lunch för henens och min del. Förhoppningsvis kommer ju pappan i familjen hem och äter med oss också =)
Vilja har ju för övrigt börjat äta vanlig mat nu och det är så skönt när man itn ebehöver planera allting. Om vi ska och äta lunch kan jag ta någonting som hon också gillar och så får hon av mig, tycker jag är sååå skötn =)

Ojoj, nu känner jag en stark bajslukt också, haha! Bara rusa, mammaplikten kallar =)




Postat av: Pigans moster
2011-09-28 | 11:34:36 | http://Idatallhed.se

Åhh vad lilla gumman blir mer och mer lik dig :) jag saknar er och älskar er.

Postat av: SAndra
2011-09-28 | 14:20:00 | http://foookus.blogg.se/

Hittade på din blogg via Ida så jag började läsa och fastnade för den :)

Allt bra med er ?

Kram


«
«
«