Vilja sjuk

Igår när min lilla tjej kom hem efter sin övernattning var hon alldeles, alldeles knallröd mellan bena. Hon skrek o skrek, var fruktansvärt. Hon skakade av smärta när jag skulle torka bort bajset från hennes rumpa. Det gjorde fruktansvärt ont i mammahjärtat kan jag säga och sympatin blev alltför övermäktig att hålla inne... jag grät o vilja grät! =( Anledningen till tårarna var nog också för att jag redan var rätt utpumpad på energi och sådant, det blev bara för mycket...
Ringde bvc idag för att höra vad som kunde vara fel för det ser verkligen ut som brännskador och hon har inte legat med bajs i blöjan heller. På bvc sa dom att det kan vara streptokocker som kan spridas från hundar till barn, speciellt väldigt små barn. Min syster har ju flyttat in här tillfälligt då dom väntar på sin lägenhet och dom har två små hundar med sig. Möjligen kan hon fått något av dom då, men som sagt är ju ingenting säkert. Kan ju vara att hon har tandbajs också, det är ju väldigt frätande och kan orsaka stor skada på jätte kort tid. Ibland händer det ju att barnen kan ha bajs i blöjan 30 minuter - 1 timme då man int eupptäcker det. Är ju inte alltid det luktar så illa eller att man ser när dom bajsar... och man springer ju inte o tittar i blöjan varje sekund som man gjorde när dom var riktigt riktigt små. Hur som helst har hon haft en jätte jobbig natt, dvs. att jag också haft det. men det är ju det som är när man är småbarnsförälder. Nattsömnen är ingen garanti längre =)

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Det gör så ont i en när mans er ens barn lida och om man kunde skulle man ta alla smärtor och krämpor ifrån dom utan att blinka. Jag skulle gärna ta alla hennes sorger och göra dem till mina, låta henne lära av mina misstag och ta alla jobbiga beslut åt henne, men vad är inte livets skola om det inte innehåller alla fomrer av känslor? Allt måste vi gå igenom själva, det enda jag kan göra är mitt bästa de gånger hon behlver en famn att gråta ut i eller en stor kram när jag lnskar henne lycka till.... Vi är mammor, människor med ett ständigt dåligt samvete, känslan av att vi gör för lite för våra barn! Jag kan bara hoppas att det gör jag idag, just nu, kommer vara tillräckligt för henne i framtiden. Hoppas hon blir en stark och självständig vuxen som har kaften att orka med allt hon kommer ställas inför ♥


bild från google

Får också med här att vi varit på bvc, blev att spara inlägget i utkastet för jag hann inte posta det innan jag for på bvc. Hon hade iaf streptokocker så nu ska hon gå på penicillin i 10 dagar. Så nu används "sprutan" till att ge henne penicillinet, går riktigt bra. Hon verkar inte avsky det riktigt, sväljer iaf =) Hon har också haft feber ikväll igen så hon har fått sig en alvedon. Hoppas det lägger sig nu under natten för det är ju så jobbigt för de små när dom får riktigt hög feber under natten!


bild från google

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


Vill också berätta att jag o tommy hittat en ny bil idag. Blev en skoda octavia kombi Tdi -10. =)

här ser den ut, fast vår är mörkblå metallic




«
«
«