nimbys med vilja

Idag blir det nog nimbys tror vi bestämt. Mn får passa på när pigan är så liten att det är gratis =) fast nog får hon fara ändå... men än så länge är det gratis iaf =)
vette tusan vad som händer annars... ibland är verkligen helgerna händelselösa. Jag njuter ju dock va att ha min man hemma, för händanefter läs det blir en raritet då storklinta drar igång ordentligt. Jag hoppas dock att husvagnen vi ska bo i kommer på plats i veckan eller till nästa helg för det går inte att vara där med vilja utan att ha någonstans att ta vägen. Fy vad jag längtar tills hon börjar gå alltså för även om man får springa mkt efter henne då o vakta allt hon gör så är det bättre än alternativet. Att konka omkring på henne hela dagarna när man är i storklinta o höra henne gråta o skrika av tristess är inte roligt och bra mkt värre än att hon springer omkring, har roligt, men hittar på lite bus!!!! =) Hellre bus än tristess =)

Bjuder på någon bild där Vilja sitter o käkar för sig själv =)
Man får verkligen inte mata henne längre.. nej nej säger hon o knuffar bort handen =) Antingen ska hon äta med egna händer eller så plockar hon upp mat och sätter på skeden eller gaffeln o sen i munnen =)





Här har hon på sig en tröja med huva som hon absolut ville ha på detta sättet. Ändrade jag blev hon riktigt arg, haha! Sötnöt!



Jag har ett tag nu tänkt att Vilja ska börja äta sin välling själv, men det är ju så mysigt att sitta med henne i famnen o bara pussa på henne när hon äter sitt kvälls- och morgonmål =)
Tog iaf tag i det i förrgår eftersom hon fortfarande äter på nätterna så det är ju lindrigt att bara behöva ge henne flaskan o gå o lägga sig igen =)
Dra mig baklänges vad bra det gick, jag gav hon flaskan o hon åt själv. Easy as that! Men jag tror man inte velat försöka ens för som sagt är det ju det myyyyysigaste alltså.... min lilla tjej växer upp o snart så är det bara "kan själv" =) Är väl därför man drar ut på sånt man kan så länge som det bara går, hihi!





Här äter vilja frukost med pappa. Hon får russin i en skål o är sååååå nöjd att få vara nära Tommy!



Hon har mer o mer blivit pappig också.... tyvker jag är roligt! Pappa är ju minst lika bra så det är roligt både för tommy och för vilja... o mig =)

Vilja sover förmiddag nu iaf och jag försöker komma på vad som bör prioriteras av alla måsten jag har här hemma... tror nog att jag lägger alla måsten åt sidan o drar ut i garaget o målar upp min chiffonjé istället =)

på återseende!

CIAO!



Postat av: Ida Tallhed
2011-10-23 | 08:16:02 | http://idatallhed.se

gud vad man missar saker.. pigan är ju så stor! <3 Hon blir nog en "jobbig" mini-moster ;) "kan själv" i tidig ålder.... men de går aldrig över ;) Och bestämda åsikter om hur saker ska vara. Vill hon ha tröjan så då är de så den ska vara.. hahahaha .. skulle du sätta tröjan så från början så skulle den nog inte få vara så :P


«
«
«