skola till tusen och världens bästa vilja

Idag ringde jag samtalet till ungdomen som vi skall träffa och prata med på fredag. "Kim" är hennes fiktiva namn och samtalet var rätt intressant faktiskt...
hur som helst ska det blir skönt att få casesamtalet bortgjort, har en känsla av att helgen kommer kännas VÄÄÄÄÄÄLDIGT bra =)

Sen har jag suttit o markerat i lagboken massor, hänvisningar vidare till hänvisningar... ett oändligt virrvarv av lagar och förordningar! hoppas verkligen att jag klarar det här momentet och slipper göra omtenta, är första gpngen jag är orolig för att inte klara en tenta faktiskt. annars har jag ändå känt mig förberedd och något så när påläst, men nu! ojoj, hur ska detta gå? Har varti på två föreläsningar av... ja, kanske 10 och jag har verkligen ingen riktig koll på alla litteratur. fuskat en hel del med det, varken haft ork eller lust att läsa!!!!
Till råga på det så är det ju sjukt tungt att inte ha dagis till vilja förrän i januari. Många frågar mig också varför vi inte söker dagis tidigare, dvs. kanske 1 dec. då vilja fyllt ett år. Det enkla svaret är att det skulle bli inskolning på inskolning. Först en 2-3 veckor lpng inskolning för att ha jullov i ca 3 veckor och sedan en ny inskolning på 2-3 veckor. Skulle vara jobbigare och tyngre för alla oss än att vänta till januari med inskolningen. Speciellt skulle det kännas grymt och rent elakt mot vilja, skulle aldrig kunna göra så mot henne... jag säger ingenting om de som kanske gjort så och tycker det gått bra, bara att jag inte vill göra så!

Sitter och ser two and a half men med tommy. han älskar det, tycker också det är roligt, men det är ingen serie jag sitter och storglor på. Sneglar lite då och då... skrattar lite här och där =)

Ska strax lägga mig o pilla lite på mobilen innan jag sluter mina bruna för natten!

jo, måste säga att vilja har börjat prata massor nu... hennes favoritord är nog vilja, men det låter mer som iiiiilja och så pekar hon på sig själv! sen är det ju alla djurljud. nu kommer mjau också, men mer maaaaooooo, hon säger möööööö istället för muuuuu, men man måste hylla henne ändå. Hon är riktigt talfärdig för hennes ringa ålder.
hennes lista av ord ökar stadigt och jag är sjukt impad över hennes ordförråd så här långt. några är mamma, pappa, vilja, vovve, massor med djurljud, lampa, titta, där, tack, puss... med flera, men hon säger såklart uss till puss =) Mitt lilla hjärta, är så stolt över henne!
sen är hon så himla rolig när man leker med henne och så vill hon inte man rör saker då knuffar hon bort handen och säger nääää och tittar på en med en fin liten grimage =)

ha en bra kväll! sov gott!

KRAM



Postat av: Ida Tallhed
2011-11-19 | 10:10:19 | http://idatallhed.se

Vilja är en duktig skit <3 min älsklingsflicka!


«
«
«