Usama avrättad och mina tankar måste sättas på papper!

Egentligen ska jag inte yttra mig om det här för jag är inte intresserad av att starta en diskussion direkt, men detta måste jag få sagt!
Först vill jag klargöra att jag absolut inte under några omständgheter är någon anhängare av varken Usama eller Al qaida, men kom igen USA.. FIRA någon annan människas död och säga att ens självförtroende kom tillbaka på grund av en annan människas död. Vad firar dom egentligen? år och åter år av sorg, saknad, mord och hat?
Usama är ingen bra människa, självklart inte. Alla han skadat och mördat. Om det varit barn, män, kvinnor, gamla som unga har inte haft någon betydelse. Även den direkta såväl som den indirekta skadan han förorsakade alla offer som antingen var med och överlevde septemeber 11:th eller förlorade släktingar i attacken. Han är inte värd grus i mina ögon, men att leva i en sådan snedvriden värld att tro att allting ordnar sig med usamas död! ååååh, jag blir så förbannad. Hur många soldater har inte dött "för sitt mäktiga land" i jakten på Usama och innan dess i jakten på Hussein? Hur många barn finns det inte i USA som är utan sin mamma eller pappa på grund av en blodig vendetta? Ja, USA är stort har mycket makt i form av krigsmedel och soldatstyrkor med mera... Barack obama sägs ju vara världens president och det är väl enda landet man kan så mycket om förutom sitt eget, men sätter de verkligen ett bra exempel? Inte enligt mig...
krasst sett är jag övertygad om att USA har förlorat helvetes många fler män och kvinnor i jakten på hämnd än de gjort under attacken mot worldtrade center. Med det inte sagt att jag tycker man ska vara totalt passiv efter en attack mot landet. Självklart måste de sätta emot de blodiga och totalt onödiga vansinnesdåden som terrorist attacker är, men hur göder man våld? MED VÅLD!
jag vet inte, jag är ingen världsledare och kanske har regeringen i USA agerat rätt när de hållt kvar styrkor i Irak och letat efter usama intensivt i över 10 år, men vart går gränsen? Hur många liv ska de offra för "sitt lands bästa, sitt lands frihet" för EN annan man, eller rent av en princip. Sluta fira för fan, ni har förlorat tusentals bra män och kvinnor på en strid som är helt meningslös, en strid som går ut på att visa vem som mäktigast, vem som inte ska bråka med vem....
Jag är så less på krig, ondska, ren jävla ondska! Vad tror ni USA har vunnit på usamas död? det kommer alltid finnas en ny ledare som planerar att hämnas sina stora ledare Usama... mer död, mer våld, mer liv till spillo, mer sorg, mer lidande, mer föräldralöshet, mer pengar till krig, mer ilska, mer HAT!
faisken vad hände med uttrycket, make love not war!
jävla USA alltså, ni kommer bara bli mer utsatta nu... jag förstår att man såklart fångar in och straffar den som gjort och planerat något så hemskt mot ens land, det hoppas jag att Sveriges regeringen skulle göra om vi blev utsatta, men är verkligen avrättning rätt väg?
Äh, jag vet inte, men sluta fira... det finns ingenting att fira! Tycker ni att de liv ni offrat varit värt det bara för att få skjuta ihjäl en annan ond person. Ni har bytt ut många bra människor mot en ond, bara för att den onda perosnen ska bli ersatt av en ny!
ond, ond cirkel!
Hoppas jag inte förargat någon nu, det här är bara mina åsikter!

Lånad bild

ha en bra fortsatt söndag, film vankas för min del!



«
«
«