Nya stolar

Köpt två "nya" stolar på loppisen i öjebyn idag för 550:- =) Jätte fina...

Ville bara berätta det och lägga in någon bild på fynden... =) Jag är inte duktig på avgöra årtionde, men enligt mig ser de typiskt 60-tal ut med träslaget, linjerna och lädret. Kanske någon annan som är av en annan åsikt?
Kommentera gärna isåfall..=)




Den andra stolen ser lite annorlunda ut, fast de enligt säljaren kommer från samma hem... kan det vara på grund av hur de tagit hand om stolarna och nyttjat dem... kanske också beroende på vart de stått, varmt eller kallt och ´så vidare? Den stolen nedan är mörkare i lädret och ljusare i träslaget, ser faktiskt lite ut som olika träslag enligt mig, men jag är långt ifrån ngn expert! mer en glad amatör =)



ha en bra lördag!


Postat av: Ida Tallhed
2011-05-14 | 16:18:48 | http://idatallhed.se

dom var jättefina! passar in hos er. liten gammal touch i allt de nya morderna.

Postat av: Linda
2011-05-14 | 22:03:35

Ja, jag älskar dom =) hade dessutom mega tur ikväll då jag var på tommys kompis stuga... hans mamma skulle kasta iväg ett jätte fint litet chramogt skåp i vitt... typ 60-tal... skitfint! så jag fick ta det gratis =) fatta tur... roligt! =)


«
«
«