möte med extravagnza

varit och tränat ikväll i vanlig ordning. För att jag ska hinna få ihop 4 pass den här veckan måste jag träna mån-tors. Tommy fyller nämligen år på söndag och då kan jag inte gå på styrkmixen som jag brukar utan måste vara en god fru och värdinna hela dagen =) Skämt åsido blir det iallafall tungt att träna så eftersom jag även tränade igår, söndag. Blir alltså 5 dagar irad vilket iallafall tär mycket på min kropp!
Efter träningen for jag raka vägen till mötet med extravagnza där det vägdes, mättes och uppskattades kroppsfett. Vågen är dock konstig där för jag har upptäckt att jag alltid väger 800 gram mer där än på min våg hemma. Tydligen har en annan i min "grupp" upptäckt samma. hennes våg hemma visar också 800 gram lättare. Om det är min eller extravaganzas som är konstigt vet man aldrig, men jag går såklart på min där jag är en del lättare =)
iallafall visade vågen 77.5 kg, dvs. 2.5 kg (enligt deras våg) ifrån mitt delmål som är att jag ska väga 75 kg när vi far utomlands 12 juni. kroppsfettet var -3% och det är jag otroligt nöjd med och midjemåttet visade hela -17 cm sen start för 8 veckor sedan. det är inte fel det =)

Lånad bild

Annars hade V en helt underbar natt inatt, hon sov mellan 20-07 med ett enda avbrott för mat. inte ens tutten vaknade hon och ville ha. snacka om att jag var förvirrad när hon började gny och vakna kring 5-snåret... jag tittade yrt på klockan och det tog mig kanske 10 sekunder och förstå att hon INTE hade fått mat inatt och det här verkligen var första gången hon vaknat. helt otroligt, hjärnan var helt i ofungerande, tror int ejag fått sova så många timmar isträck på bra mer än ett år! Under graviditeten var jag ju pissnödig ungefär varannan, var tredje timme från v14 typ så redan då var det ett ständigt rännande upp och ner ur sängen =)
Iallafall har hon varit så otroligt glad hela dagen och ikväll busade vi säkert en halvtimme där hon konstant skrattade högt. Min underbara unge! <3
laddar nu inför ett nytt avsnitt av "en unge i minuten" som jag ÄLSKAR! Underbart program alltså, blir nostalgisk och börjar längta till det är min tur att föda barn igen! =) Hoppas det blir en pojke nästa gång fast det har ingen egentlig betydelse, är bara lycklig jag kan få barn! Det är ingenting man ska ta för givet, alldeles för många som skulle bli underbara föräldrar får kämpa och kämpa. Och tvärtom, alldeles för många som fan inte ska ha barn får det lättvindigt, nästan bara av att titta på ett par kalsonger! Även vi har ju fått kämpa ca 4 år för att få barn, vi har ju varit gravid tre gånger innan Vilja kom, men alla slutade i mf tyvärr. Så jag vet hur jobbigt det är att alla runtomkring får barn, precis alla utom en själv. Ja, så är det ju inte riktigt, men det känns iallafall så när man är mitt i det. En fruktansvärd sorg och ilska. självklart är man glad för alla som kan och ska ha barn, men även om man inte vill det lyser avundsjuka och ilska, sorg och saknad och ibland även lite missunnsamhet fram.
Hur som helst, alla som kämpar och vill ha barn eller de som har och vill ha fler, många lyckokramar till er!

nu vankas det en filtallrik med musli... *muuuuuuuuums*

Lånad bild


Postat av: Beatrice
2011-05-17 | 09:30:27 | http://beatriceprohaska.blogspot.com/

Gud så duktig du är! Du är ju jätte nära ditt delmål. Förstår att det käns jätte bra.

Postat av: Linda
2011-05-17 | 15:55:11

ja, jag närmar mig så de känns bra =) mindre än hälften kvar... =) Hur går de själv, du ska vl snart ha nr 2 =)

Postat av: Beatrice
2011-05-20 | 08:36:10 | http://beatriceprohaska.blogspot.com/

Jo det är inte så länge kvar nu lite drygt 1 månad till bf. Som man längtar. Lite less att släpa på extravikten man får på köpet. Hoppas ni får en trevlig resa! =)


«
«
«