jobbig tid

ibland känns ju allting som att det bara går emot en hela tiden... jag vet att det är i-landsproblem och så, men jag blir så förbannat less på att situationen inte tycks vilja vända... cut me some slack!
För någon dag sedan lossande (!) ljuddämparen på bilen när vi var ute o körde och SJÄLVKLART ingår int edet i bilförsäkringen vi fick emd när vi köpte bilen på en bilfirma, så jätte roligt nog kostar det allt mellan 2000-5000:- att laga!
Tommy har alltid vela göra utlandstjänstgöring, men för mig har dte inte känts så roligt då många återvänder väldigt förändrade och skadade från deras erfarenheter i krigshärjande land och ännu värre inte i livet. dessutom har vi ju V att tänka på nu så... Iallafall gick han emd i NBG-11 när han arbetade för försvaret, vilket innebär att han står i beredskap för utlandstjänstgöring... det är inte stor chans/risk att de behöver fara iväg, men i år fick dom ju det.. till KRETA! där ska de vara för att bevaka situationen i afghanistan, med andra or dpå säkert avstånd. det här hade varit ett ypperligt tillfälle för han att få göra sin utlandstjänsgöring som han så gärna vill göra och dessutom blir det "bara" borta i 3 månader så... inte 7 som många andra är! dessutom had ehan fått ringa 60.000:- efter skatt/månad ! Som vi hade behövt det!
Men han började ju arbeta på lindbäcks i november så därför fick han itne vara med och var tvungen att ge sin NBG-11 plats till en annan kille som var reserv! *suck*
sen ska vi till kroatien och gissa om vi egebtligen har råd! absolut inte! Vi har gått back varje månad ekonomiskt sedan december så vi är med andra ord inte rika just nu! Fan det suger vekrligen ekonomiskt att vara föräldraledig!
Näsat problem är ju huset! Vi tycks ju fan i mig inte bli av med det och min frustration är enorm över det... jag vet inte om man bara e hemmablind, men jag tycker vi har ett fint hus som är rätt perfekt för en mindre familj med 2-3 barn om man vill bo här ute i byn!
sen är både jag och V sjuk, vilket iofs går över, men jag kan med andra or dinte träna som jag ska och viknedgången sätts på paus! mega löjligt jag vet, men just nu är det verkligen tungt för mig, känner mig lit enedstämd och bara allmänt pist off på livet! tur det går över dock, men vändningen får gärna komma snarare än senare för det är jobbigt nu! Åtminstone att vi får bli av med huset.... snälla, låt oss bli av emd huset!

Tommy är positivt inställd dock och menar att det oftast tar lite tid att bli av med ett hus och det säger ju även perosner jag pratat emd som har erfarenhet av husförsäljning... kanske är det jag som ser mörkret istöllet för ljuset i tunneln! jag tror det, är faktiskt rätt bra på dra ned mig själv och fastna i svarta hål när jag egentligen behöver dra mig själv i skinnet och sluta vara så töntig!

jag säger då det, det är tur jag har V och T för utan dom skulle det fasiken inte vara roligt just nu!
jaja, ska iaf dra mig ut o handla med gumman sen, inte för att att jag vill gå ut när bpde hon o jag e sjuk, men för att jag måste. har ju husvisning kl 17 så då får man itne vara hemma... nog för att jag redan vet att ingen anmält sig så det blir nog bara en ensammen mäklare här! åååååååååååååh, nu för jag sluta tycka synd om mig själv, patetiskt!

går och kramar V istället!
HEJ!


Postat av: Monica
2011-05-04 | 23:37:14 | http://moonkan.blogg.se/

Om han hade valt att åka så hade han ju inte varit mitt i smeten som tekniker, visst är det de han är? Så han hade nog haft det ganska chill på både kreta och i afghanistan.

Men det är aldrig roligt när dom åker bort så länge, särskilt inte när man har barn.

Hur har ni det annars?

Kram!

Postat av: Linda
2011-05-05 | 13:48:13

NJa, han är ju inte mitt i striden så att säga, men hans jobb var att hålla igång flygbasen när han arbetade på F21. Men man vet aldrig, det är ju vissa "läger" som blivit anfallna, sådana som är typ 100 mil från striden. hade känts tryggare på kreta bara...

annars är det okej, V växer ju så det knakar =) Huset är svårt att få sålt dock, tydligen är det svagare intresse ute i byarna detta året... förra året var det bättre enligt mäklaren! men men vi får se, ska nog gå det också =)


«
«
«