Friska igen

äntligen är vi friska igen här hemma, både jag och Vilja. Lite snoriga näsor kvar dock, men ingenting som varken hon eller jag är påverkade av. Imorogn ska jag träna igen! såååå underbart, längtar massor att få svettas ordentligt! blir styrkemix eftersom det inte finns ngt annat på söndagar som är värt att närvara vid. Måste säga att det är det sämsta med korpen, det finns jävlat ingenting att träna på helgerna! kanske ingen som vill hålla pass då, men samtidigt förstår jag int evarflr, det är ju underbart att träna tex. söndagar när ingenting annat finns att göra ändå. =)

idag ska vi grilla här hemma, vet inte om det bara blir jag, tommy och gumman eller om ngn kommer hit o joinar oss. vi har itn ehunnit ringa ngn än med tanke på att klockan itne är så mkt...

klockan 10 kommer emma hit, en vän till mig. hon ska intervjua mig inför hennes b-uppsats. hon går samma utbildning som jag, men hon fick lilla Siri efter första terminen så då tog hon uppehåll. Jag fortsatte ju som sagt tills min gumma kom i november o sen dess har jag haft uppehåll. så det emma gör nu har jag redan gjort o sen kommer hon ikapp mig så börjar vi i samma klass i oktober till hösten =) blir kul att ha ngn att bolla ideér med o så.. vi har redan sagt vi ska göra c-uppsatsen tillsammans =) kommer nog bli asbra, vi båda är ambitiösa och noga med allting vi skriver... vi tänker lika också så jag tror inte det kommer bli så mkt stånga huvuden, vilket känns skönt då det är nog stressigt osm de e att skriva en c-uppsats. Iallafall skirver hon b-uppsatsen nu som jag gjorde för ungefär ett år sedan, den är mindre, men lika jädra tråkig! haha! bara hoppas jag kan ge henne intressanta svar så hon har ngt att gå på. hon ska även intervjua en tjej från min mammagrupp eftersom det handlar om hur man upplevde BVC den första tiden.

what else? såg att min systers man tatuerat min syster. Hans första tatuering och jag e faktiskt impad, det är svårt att tatuera och han verkar ha lyckats rätt bra emd linjerna och så. inte allt för krokiga eller breda =) det är ju en inlärningsprocess det där som med allting annat, men om man brinner för det så måste det var asroligt! =)
jag själv har 8 tatueringar som jag hunnit samla på mig under årens lopp. jag kan väl säga att vissa är snyggare än andra och eftersom jag blivit äldre har deisgnen och tatuerare börjat spela allt större roll. jag vill vara nöjd med allting jag sätter på min kropp, men riktigt så reosnerad ejag inte när jag var yngre.. haha! därav vissa resultat opckså =) jag har haft en design i huvudet länge nu som jag vill göra, men det e så himla dyrt här i piteå, men samtidigt e dom ju ruggigt duktiga. vill iaf bygga på mitt körsbärsträd jag har på armen, fixa tillde n lite första och sen bygga uppåt och bakåt på ryggen. ska fortsätta på det japanska temat, med endast svrtvita färger. blir en geisha, en hel del blommor coh sen ska viljas namn in i desigen också. tänkte göra en cover up på den befintliga, FULA tatueringen jag redan har mellan skuldrorna. kanske även fortsätta taueringen nedåt sen och göra en till cover up på den jag har i svanken, även den FUL! det var de första två jag gjorde och jag gillar dom inte, men är inte speciellt brydd heller. skulle vara kul att tatuera över och få ngt snyggt där istället =)


Lånad bild
jag gillar romantisk skrivstil och kommer förmodligen välja ngt liknande när jag ska skriva in Viljas namn. =)
Har ju redan två skrifter tatuerade själv. en på underarmens baksida där det står "Si vis amari, ama" som betyder för att älskar älska. oxh sen "bipa" som betyder "tro" på älviska. ni vet, sagan om ringen språket =) vet inte varför jag valde det, men jag tycker det är tråkigt när man direkt förstår innbeörden, den är ju trots allt där för mig så den enda som behöver veta vad det betyder är jag... alla andra kan fråga =) problemet är bara att många tror det står "pipa" eller "pippa" haha, tycke rjag e svinkul! vem fan i sinna fulla sinnens bruk skulle skriva pippa på armen, haha!

tommy har sovmorogn idag och han sover än, vilket inte är vanligt. oftast vaknar både han och jag kring halv nio på våra sovmornar då man e så van att kliva upp kring 6-7 tiden. vilja spover också, ute i vagnen och jag får efterlängtad egentid. =) förhoppningsvis sover hon åtminstone en timme till, men oftast är det endast powernaps nu för tiden, så kanske en kvart till alltså.

ha en superlördag!


Postat av: Ida Tallhed
2011-05-10 | 10:10:17 | http://idatallhed.se

Texkensnittet som jag skrivit Älskade Vilja med, dör uppe i bloggen tycker jag skulle passa att skriva viljas namn med! :)

Postat av: Linda
2011-05-11 | 06:45:28

tycker du det? Jag tycker dte är jätte fint så där... det är ju det bloggen heter så =)

Fick du mitt mail på fb om att ändra på sidan? =) kram


«
«
«