dag 7 - min bästa vän

ojoj, det här blir tufft... jag har få, men väldigt bra vänner! =)

jag har tre stycken som jag kallar mina närmsta..haha, utan inbördes ordning börjar jag med Ida Nordlund.

Ida och jag lärde känna varandra när vi spelade fotobll för SAIK. Jag har väl spelat i de föesta lag i Piteå, aldrig hittat något som jag hållt mig troget tille fter jag flyttade från gve... i gällivare spelade jag alltid med GSK (gällivare sk). I Piteå däremot har jag som sagt spelat i väldigt många lag och valt mer efter division än lagnamn =)
Ida däremot är en SAIK:are in i själen. Hon är en duktig innermitt som alltid varit trogen SAIK (lycko dom) =) Iallafall vet jag itne riktigt hur det kom sig att vi började umgås utanför planen, jag kan ha fel, men tror det var jag som föreslog att vi skulle träffas. Sen dess har vi umgåtts =)
Ida är den mest rättvisa människa jag känner, hon är verkligen inte "busig" av sig utan följer alltid alla regler... Hon är så genomgod att man inte kan gå oberörd från ett möte med henne. Hon är fantastiskt klok och en riktigt stöttande vän. Hon lyssnar alltid när man behöver det och är någon man alltid skrattar och har kul med. Hon, precis som hennes underbara dotter, Ellen har ett sådant sjukt smittsamt skratt. Ögonen liksom kisar ihop sig till små streck och och hela ansiktet lyser upp... är otroligt charmigt! =)
Jag älskar Ida för att hon inte har svårt för att berömma och ta emot beröm, för att hon alltid säger vad hon tycker, fr hennes underbara självförtroende och självkänsla, hennes bestämda känsla av rätt och fel, hennes humor, för att hon alltid har så nära till skratt och för att hon är så himla klok... Hon gör mig glad och lättsam då jag i hennes närvaro alltid känner mig så hörd och sedd! Jag hoppas jag har samma inverkan på henne!
Ida jobbar som ssk (sjuksköterska) och jag kan inte tänka mig ett bättre yrke för henne då hon är så himla empatisk och varm. Jag tror de flöesta patienter känner sig trygga och säkra i hennes händer. Hennes känsla av rätt och fel tror jag gör att de knappast kan finnas en ssk som gör sitt jobb mer noggrannt än hon! Ida är dessutom en otroligt bra mamma i mina ögon, hon tar hand om Ellen med hela sitt hjärta och sin själ, hon pressar och stöttar lagomt mycket och jag tror Ellen kommer växa upp att bli en självsäker kvinna med skinn på näsan!
Du är en fantastisk kvinna! <3



Ida och hennes underbart söta dotter Ellen i fjällen!

Erica Larsson är den andra av tre som jag vill nämna i den här texten. Erica arbetar som förskolelärare och även lågstadielärare, om jag nu itne kommer ihåg fel! hihi! Hon i sin tur, precis som Ida, passar alldeles perfekt för sitt jobb. Alla barn känner sig trygga med henne då hon på ett finurligt sätt lyckas bara genom att vara sig själv nå fram till alla barn. Hon som många andra behöver inte göra sig till eller prata på ett visst sätt för att mottas med öppna armar av barn. jag tror helt enkelt barn ser att hon är pålitlig och ärlig. Att dom kan vända sig till henne ifall det är ngt som de vill säga eller inte säga (bara kramas). erica är en väldigt fysisk perosn som ofta och gärna kramas, hon är duktig på att sätta sig in i andra människors situation, har enorm empati, är pålitlig, otroligt social, älskvärd och kommer överens med alla!
erica är en perosn som i princip alla älskar vilket inte är konstigt, hon tar in och hjälper alla med öppna armar. Ibland glömmer hon av hur viktig hon själv är och hur viktigt det är att hon låter någon annan ta hand om henne. Jag vet int ehur många vänner erica har, men det är många! Man kan inte inte tycka om erica då hon alltid är social, glad, öppen och mottagande! På grund av att hon är så öppen tror jag att många ser henne som en kanal att föra sina känslor genom. Alla vill prata med henne, men få vill prata om henne. Nu menar jag inte att folk inte bryr sig om henne frö det gör ooooootoligt många, men att hon är så lätt att prata med och så gärna vill veta hur hennes vänner mår att dessa ibland glömmer att fråga tillbaka hur hon mår! Hoppas du förstår hur jag menar, gumman =)
Hon är så sjukt snäll och hatar verkligen att såra eller göra någon besviken. Hon är tuff, men ändå så ömtålig =)
erica är den jag känner osm absolut tveklöst, verkligen inte ser sin egen potential och skönhet (innifrån och ut), men andå besitter en sådan otrolig potential ifall hon bara skulle öppna upp ögonen lite. det skulle räcka med att hon fick använda ett par av hennes vänners ögonen, som mina, ställa sig framför spegeln och titta på sig själv ur rätt synvinkel i några minuter för att hon skulle inse hur bra hon verkligen är. Ibland vill jag bara slå henne för att hon ska fatta hur speciell och fantastisk hon är! Men vi är ju alla våra största kritiker!
hur som helst är erica en otroligt vacker tjej som alltid finns för alla (även för mig), en kvinna som är 30 år och ser ut som 25 (inte illa, hihi), en kvinna som kommer bli en fantastisk mamma en dag, är en fantastisk gudmor redan idag och en tjej som inspirerar otaliga unga tjejer att vilja bli som hon (det är något jag är övertygad om, hon är en antastisk förebild!!!!). Dessutom är hon nyförlovad med Micke, lyllo honom som vann hennes hjärta!
Älskar dig, vännen!



Erica och hennes Micke i venedig!

Sist, men inte minst =) Sofie Nyström <3
Sofie och jag är väääääldigt lika varandra rent psykiskt, men har otroligt olika intressen =) jag är bekvämligheten själv och hon älskar den enkla... Alla mina vönner är otroligt duktiga inredare, men Sofie är den jag känner som har en ypperlig känsla för hur allting ska stå i harmoni och skapa yttersta välbehag (då älskar hon ju feng shui också)... Hon inreder med mestadels gamla möbler som alla utterycker en känsla i hennes hem. En av hennes drömmar är att öppna en geen gårdsbutik och som jag skulle kräva rabatt där jämnt =) Är helt övertygad om att hon ska ha norrbottens snyggaste inredningsdetaljer till salu. Ä rdet någons förmåga att inreda jag avundas så är det hennes =) Sofie älskar hundar också, har alltid gjort och är en fanstasitk matte till T. Hon har den mest lydiga och underbara lilla hunden i världen, jag älskar verkligen T och det gör även Vilja. Utöver hennes brinnande intresse för feng shui och loppisar och sådant så älskar hon friluftsliv. Hon är ofta ofta ute på stugan på Mjoön, utanfrö norrfjärden och njuter av tystnaden. Hon är den som dessutom ser absolut minst Tv av alla människor jag känner i vår ålder... önskar jag också såg mindre tv, men tv:n skäner mig liksom avkoppling ibaldn och är så nödvändig för mig... bara för koppla bort omgivningen. D, hennes sambo och hon är ofta uppe i fjällen och är ett såpdant par som hellre far på fjällresor än solresor =) (så är iofs min man med, men jag tvingar emd honom utomlands o så far ha  med kompisar en vecka per år till fjällen)
Jag älskar Sofie för att hon alltid finns när man behöver henne, för att hon ställer upp och stöttar, för att vi tänker så lika att det blir så himla okomplicerat =) Med henne känner jag mig speciell! speciell  som vän, jag känner och vet att jag är unik för henne såsom hon är för mig....
Sofie är otroligt empatisk, pålitlig, värderar familjen otroligt högt, har väldigt hög integritet, duktig på att se mellan raderna, är klok och väldigt intelligent. Hon har en otrligt hög integritetsmur, högre än mount everest, men när man väl är inne är man det för evigt... =)
Sofie ger mig mer komplimanger än någon annan och alla är så himla hjärliga att jag alltid blir så varm av dem. Hon menar verkligen det hon säger.
Sofie är en sådan perosn som är svår att egentligen veta vem hon är, hon ger ett intryck av en person, en lugn, väldigt blyg människa, men bakom allt det döljer sig verkligen en intensiv, pratig, varm, hjärlig och öppen kvinna. Att hon är sådan gör nästan att man känner sig previligierad att veta vem hon verkligen är =)
Sofie ska utbilda sig till ssk hon med och jag tvivlar inte på att hon kommer bli lika fantastisk på det som Ida Nordlund redan är... perfekt yrkesval för henne! =)



Sofie och min dotter, Vilja!

Det finns så mkt mer jag kan säga om alla er, men inlägget blir ju enormt långt, haha! Ni är så mycket mer än ord kan beskriva ni är ju mina vänner, de jag vänder mig till då allting går emot och då allting går för! =) Ni är de perosner som vet mest om mig, som jag vill ska vet allt om mig... Ni är de människor förutom min familj jag värderar högst och som jag skulle stå upp för tills benen int elängre höll!
jag älskar er! <3


Postat av: Ida N
2011-06-30 | 23:13:52

Men herreguuuud vad tårarna rinner! Vad du är duktig på att sätta ord på dina känslor!Jag älskar dig med! Kram

Postat av: Linda
2011-07-01 | 08:11:52

vad roligt att du gillar det... är så svårt att få sånt här på papper... man vill ju beksriva rätt så att säga =) pöss!


«
«
«