Vilja <3


Foto: Sofie Nyström

På detr här fotot var vilja bara några veckor gammal, skulle giss apå 4-5 veckor. Nu är hon ju 20 veckor, tiden går så otroligt fort alltså!
Jag och Tommy vet att vi vill ha syskon till Vilja, men vi vet inte riktigt när... Än så vill jag såklart ge all min tid till Vilja, men samtidigt vill jag int eha för långt mellan de barn jag vill ha för jag vill int ehinna bli för gammal när vi skaffar det sista... Just nu vet jag att jag iaf vill ha ett bran till för jag tror bara man kan planera för den närmsta framtiden och så känner man ju efter varje barn ifall man orkar med fler...
Tommy har altis sagt han vill ha 4 stycken barn, men efter vi fick Vilja insåg han att det minsann itne äör någon dans på rosor och har nu öndrat sig och sagt 2-3 istället =) men men vi får väl se hur det blir, only time will tell!

Imorogn e det skärtorsdag och vi sak fara till min moster och henens man Kent. Morfar kommer ner ´från gällivare och som han längtar efter Vilja. han ringer ofta och frågar hur det är coh hur hon mår, vad hon gör och om hon kan nå nytt! Han är så gullig morfar min, har alltid funnits där i vått och torrt och jag har bara minnen av honom som min klippa i stormen! han är nu 72 år, men jag lovar piggare än mig, han har sådan positiv livssyn och jag önskar att jag får vara lika pigg och levandsglad som han när jag är i samma ålder!

Ikväll har vi varit hos mamma, viljas mormor och ätit blodpalt med henne och hennes karl Eino. det är så himla gott alltså, åt 2 stycken, men de var platta så det var int eås mkt ändå. blev inte alls proppmätt eller så iaf =) När jag själv gör palt så är det alltid potatispalt som kokas i vår hus för det är utan tvekan min favorit... =)



Lånad bild

Så här trött känner jag mig iaf idag, helt sant =) Skulle ju fara o träna ikväll, mitt fjärde pass på raken, men det bev itne då det krockade med middagsbjudningen så istället är ja nu tvingad att spinna på fredagmorgon =( jaja, bara de blir 4 pass är jag nöjd så... hur som helst avr det nog tur jag itne for för jag har sååååå ont i rumpan sen spinningpasset igår. Jag fattar inte hur man kan sitta på en spinningcykel flera gånger per vecka alltså, det gör ju så ont! Man måste få en bak av stål alltså om man inte ska känna av de där vassa och hårda sadlarna =)

Jaja, ska faktiskt kojsa nu för jag ör helt färdig i  huvudet och kroppen, Vilja har varit gnällig precis hela dagen och det har varit riktigt tålamodsprövande! =) Som tur är jobbar Tommy bara halv dag imorgon så jag torr jag tänker smita iväg till stan med Naomi och lämna gumman med honom, behöver lite egen tid känner jag =)

god natt


Postat av: Ida Tallhed - [ B L OG G D E S I G N ]
2011-04-20 | 23:49:14 | http://idatallhed.se

jag skulle vilja ha två barn. Dock så är jag glad om jag lyckas med ett i och med min situation. Men drömmen är att ha två.



Jag skulle inte vilja ha tre barn av den enkla anledningen att jag vet hur det är att vara mittenbarn :P nu är det inga som helst problem, men de har inte alltid varit lätt under uppväxten direkt. Oftast är det så att mittenbarnet när man har tre barn hamnar "ikläm" men de beror förståss på ålderskilnaderna.



i vårat fall;

petter tyckte att du var för stor att bråka på så då fick jag skiten istället. Du tyckte petter var fö liten för att bry sig om att bråka på så då var jag i lagom ålder att bråka med istället (nej, inte alltid helt obefogat) ;) sen var det som att ni per automatik höll varandra bakom ryggen i sånna situationer. jag och petter hamnade i bråk, du höll han bakom ryggen utan att veta bråkets anledning. jag tror de beror på två saker; 1, jag har inte alltid varit så jävla lätt :P och 2. ni hade stor skilnad i ålder och jag var nära er båda med min ålder.



jag skulle hällre ha två, fyra, sex barn. alltså dom antalen istället för att ha ojämt antal. förstå du? :P kanske en otroligt barnslig tanke. och jag tror inte den tanken skulle ha nån inverkan om de visa sig att man får tre lixom :P



Postat av: linda
2011-04-21 | 08:57:18

tror man tänker så om man själv har erfarenheten att vara mittenbarn, Vilja är ju precis som jag äldst och jag tycker det har varit bra =) förutom att jag fått ta jävligt mkt ansvar över er när ni var små... Beror ju lite på, om det är två är mellan bara så blir det ju bara 4 år mellan äldsta och yngsta och då är nog alla i ålder att bråka med varndra... samtidigt är det osm en kompis till mig säger, dom är två, att hon har alltis tyckt det har varit jobbigt att vara två för om ngt skulle hända hennes bror skulel hon vara helt ensam kvar att rå om sina föräldrar och så och det är väl ungefär samma tankebanor som du har... man tänker nog bara så om man befinner sig i situationen för jag hade aldrig ens reflekterat över att barn med ett syskon kan känna så, så hon vill ha tre barn av den anledningen...



nog tror jag att du får två barn, syster, men som du säger så får man vara lycklig över dte man har. skulle jag o tommy inte kunna få fler skulle jag andå vara lyckligast i världen förjag har väldens finaste dotter! =)

ha en superbra påsk! pöss


«
«
«