loppis med morsan idag

varit på loppis på nolia med morsan idag, var trevligt. fyndade två mössor till Vilja för 10:-/st. En jätte fin vårmössa som var halvt stickad, satt jätte bra på henne. ganska snäv så den itne far omkring på huvudet så fort hon rör sig, men ändå inte för snäv, hade väldigt mjuka kanter.... och så köpte vi den här.......



en röd liten solhatt, lite för stor, men den blir perfekt till sommaren och Kroatien-resan.. hon gjorde en så söt min på kortet ovan, ser ut som hon säger "tadaaaaa" och posar för kameran =)



viker man upp kanten ser den ut så här =) Meeeega gulligt. =) Sen köpte jag även ett par mockasiner i strl 18-19, lite stora än, men för 5:- kändes det värt det =) handlade också 4 snygga ölglas till gubben! 65:- spenderades på shoppingturen!

igår var moster och kent här och åt, var trevligt. vi spelade TP på kvällen och jag och moster vann (som vanligt) =) Hon var så trött på kvällen så hon somnade på mage med huvudet i sin "prasselbok" =)



=)... Vår gullunge!
Annars lördag idag så jag o tommy har bjudit oss på något gott, ikväll blev det chips (som jag inte tyckte om, och det var ju tur) och 50g mjölkchoklad vardera.. totalt ca. 500 kcal så det blev att dra ned på annat under dagen för att kunna unna mig det här... jag vet, inte rätt sätt, men jag försöker hitta en livsstil som passar oss, där vi inte faller tillbaka i gamla vanor och jag tänker att 200-300 kcal extra/vecka kan väl inte göra sådan stor skillnad, eller?

Ska ladda upp några foton på Vilja sen i förrgår då hon just ätit och att och lekte med sin "snutte" i stolen, hon var så glad.





Tycker hon börjar få så mkt drag nu, det syns lite mer vem hon är lik. det är iaf definitivt mina ögon, eller ja, iaf formen... Hon har underlig färg på ögonen, någon slags blå/brun väldigt mörk färg... Jag har mörk bruna och Tommy grön/blåa så kanske blev en total mix... O andra sidan vet jag att min kompis Sofie hade blå ögon fram till hon var 6 månader då de plötsligt slog över till bruna. Så kanske komemr viljas ögon också att förändras igen? Who knows!?

för övrigt har jag börjat plöja igenom massa avsnitt av diverse tv-serier nu, när Vilja sover på dagarna är det som det enda som finns att göra och jag klagar inte för jag tycker det ät så avkopplande! Håll i hatten för dessa är serierna jag följer slaviskt och bara ÄLSKAR =)
greys anatomy, desperate housewives, off the map, private practice, the mentalist, two and a half men... ser även no ordinary family, men tycker redan den börjat spåra ur en aning! jo, tycker också om true blood, men även den börjar vara lite flippad! Förut följde jag och min man huse MD slaviskt cokså, men man blir så less hans ironi och att han aldrig ändras the slightest bit! *suck*
Nu har Vilja somnat, tommy sövde henne och hon slocknade fort, skönt! Ska krypa upp bredvid tommy och bara mysa resten av kvällen, imorogn kanske det blir ett besök till österjörn och älskade Caliber beroende ¨på väder och så!

God natt och trevlig fortsatt lördag!
Ps. Tommy ska ta natten med Vilja inatt för jag börjar lida av väldig sömnbrist, får se hur det går och kanske blir jag bara tröttare än om jag fortsätter som vanligt? we´ll see!




Postat av: Ida Tallhed
2011-04-17 | 01:28:52 | http://idatallhed.se

fan va söta hon är <3 å vilken fin solhatt.


«
«
«