Ensam hela dagen lång

Tommy ska till Jörn idag och inspektera området efter de haft en kille där som gjort lite jobb på gården. Det innebär att han blir borta förmodligen till sena kvällen... undrar om han ens hinner hem innan jag går o lägger mig... (?)
Tycker sådana här dagar är så tråkiga... man har ingenting att göra och jag vet hur uttråkad gumman blir av det. Ända sen hon var liten är hon van vid en hel del aktiviteter, har som alltid gjort en massa saker med henne. Så när vi endast är hemma hela dagen blir hon så himla uttråkad och gnällig, inte alls speciellt roligt om jag säger så. Men kanske skulle man titta upp om badhuset i öjebyn är öppet så man kan fara o bada med henne? Samtidigt är det otroligt mycket jobb för en väldigt liten stund... fast o andra sidan så älskar ju Vilja att bada så då kan man väl inte luta sig på sin egen lathet! =)

Jag är fortsatt orolig inför vintern, hur mkt tommy kommer vara borta och jag oroar mig för min egen del. Hur jag ska orka och hinna med allting! nu börjar snart min skola, är verkligen nedräkning, inte ens en månad kvar nu! Hur ska jag klara den, hur ska jag hinna och kunna vara på föreläsningar och seminarium och samtidigt ta hand om pigan? För första gången är jag sjukt orolig för att kugga på en tenta, har faktiskt klarat allting och inte behövt göra om ngt... frågan är dock; Är det lika att gå i skolan när man har ett barn som är ens liv, den man ger upp allting för!
Jag vet att det är viktigt jag klrar skolan eftersom det är en investering för hela min familj, inte bara mig själv. Men jag vet också att den största vinsten ligger i att jag själv skulle må sååå dåligt om jag inte kände att min liv hade mening. Att jag fick göra det jag känner att jag behöver göra.. för mig själv! Man måste verkligen utnyttja sin egen pontential och inte bara leva och sträva efter att hjälpa Vilja uppnå sina framtida m¨l och drömmar utan även ta hand om sina egna. barn gör itne som du säger, de gör som du gör! Ett underbart ordspråk som jag tycker visar hur viktigt det är att mamma och pappa älskar sitt eget liv, sitt eget urke och allting annat runtom... det är större chans barnen gör det då också då de ser hur lyckliga föräldrarna är =)

återigen bildlöst, men ska bättre på det till nästa gång! =) 




«
«
«