vilja somnade trots allt

Vilja har somnat så här på morgonkvisten o jag sitter o förbereder de sista infr skolstarten. Mkt papper att skriva ut o få ordning på! tur jag har min man på jobbet som kan skriva ut några stycken papper åt mig när jag själv inte har tillgång till skrivare just nu.
Måste också fixa min cv och ett personligt brev inför vfu:n (verksamhetsförlagd utbildning =praktik) nästa termin. Hoppas först o främst på att få vara i piteå för det är omöjligt för mig att pendla till boden, älvsbyn o luleå. Dels på grund av Vilja o dels för att det inte finns tillgång till bussar härifrån. Kan nämligen inte alltid ta bilen så... ja, det återstår ju att se vart man hamnar! Har då ansökt om alla möjliga platser för att ha så stor chans som möjligt att hamna i piteå eller åtminstone i så nära anslutning som möjligt till piteå.

Känns rätt okej annars att börja skola. försöker att inte stressa upp mig själv inför ngt jag inte vet vad det är. Varke kurs är ju olika så det kan ju faktiskt hnda att det går jätte bra o inte alls känns så tungt, men mest troligt lär det bli riktigt jobbigt.
Hur som helst ska jag klara det, får samla skolarbetena på hög o bara mata igenom när  vilja lägger sig o sover på kvällarna. =) Äh, det där fixar jag! =) Är iaf ruggigt glad jag har lätt för att lära mig.. känns dock jobbigt att de verkar ha gjort tentamen denna kurs skriftlig (har tre examinationer denna kurs varav en är en skriftlig temtamen. sen är det grupparbeten o casearbeten). den juridiska delen alltså. Förra året när jag tog ledigt för att vara mammledig så hann jag ju se kursplanen för denna kurs o så o då hade de en salstenta i juridik, inte en hemtenta. Tror dock att otroligt många kuggade på den så kanske därför de valt att gör aom det i år?
Jaja, et blir bra, då kan jag ju göra så mkt eller lite jag vill varje dag. Samtidigt föredrar jag salstentorna för jag har ett rätt bra läshuvud o får saker att fastna fort så det krävs inte lika mkt som när man ska sitta hemma o skriva en hemtenta... även om jag inte tycker det är hemskt på det sättet, men tar det bara mer tid än en salstenta helt enkelt... jaja, det blir bra!

nu ska jag slänga i mig lite frukost medan vilja vilar. sen ska i fara hem till min morfar som flyttat till piteå i helgen, 73 år gammal. =) Glömde min mobilladdare när jag var där o hjälpte honom packa upp sina saker... har ingen störm i mobilen o man blir ju sjukt handlingdförlamad alltså... måste fixa det innan jag far till skolan!

ha en bra dag alla!

KRAM




«
«
«