underbar dator, fruktansvärd skola

tommy, min underbara man har nu fixat in word på min dator =) Jag älskar denna datorn, den är lätt att skirva med, har mega bra tangentbors, fin design, låter inget o fingerar alldeles ypperligt =) Kan det bli bättre?
Så här ser min dator ut... =)





bilder från google.

Fin design och liten o smidig, mkt nöjd!

Varit i skolan idag o det var ingen hit. Fy, känne rverkligen att detta kommer bli tungt. längtar verkligen tills denna kursen är över så man känner att man klarat ngt. Den är verkligen jobbig. Inte nog med att det är en miljon böcker så är det artiklar till tusen alltså (svenska, norska o engelska) och dessutom en massa obligatoriska moment. Ett casearbete som innebär att man jobbar två o två (förhoppningsvis får jag jobba med emma). Man är då socialarbetare som får ett case, tillsammans ska man då prata ihop sig om det, läsa lagar o allt annat grejs o sedan ringa "klienten" för att stämma träff med honom och hans/hennes förälder. Klienten o föräldern spelas av skådespelare o vi ska gå in o rollen ordentligt. Medans man för ett smatal sitter en lärare knäpptyst bredvid och iakttar vartenda steg man tar, allt man säger o gör. Kanske blir det roligt, men just nu känns det förjävligt. Sen har vi dessutom andra grupparbeten och en jäkla salstenta i juridik. Det känns som att detta är oigenomförbart, men förhppningsvis så klarar jag det. Man får beta av en sak i taget, bara se ngn dag framför sig. Kämpa på. Just nu är fokuset på första steget som är ett seminarium på torsdag i prevention. Handlar om preventivt arbete med ungdomar o andra....
Tror den här kursen skulle vara väldigt intressant om man bara kände lugnet o kunde vara på alla föreläsningar o sånt, men för mig finns inte lugnet o definitivt inte tiden att vara på alla föreläsningar o dyligt. Jag hoppas bara emma orkar med skolan så jag har en vettig människa att göra casearbetet med =)
Tror besätm det här kommer ta en hel del av min tid o bloggandet kommer nog kanske bli lite lidande. =) Måste verkligen fokusera på detta för att palla!


bild från google.

Detta lär vara jag många gånger i år tror jag.... nästa termin är det ju oraktik hela temrinen så då slipper jag iaf sitta med böcker hela tiden!


nu ska jag lägga mig för ögonen sviiiiiider verkligen. är sååå sååå trött....
Imorogn alltså ingen skola, men en hel dle läsande iaf, kanske. Om vilja sover länge =)




«
«
«