Gårdagens fynd

Igår har jag varit med mamma på reprisen, på Humlan (och fikat) och sedan på röda korset!
Vilja fick smaka MER festis päron smak, det var riktigt gott! =)

Det här är iaf de fynd jag gjorde igår...



Jag tror nederdelen är i nysilver, men är ej säker. Älskar den iaf =)



Dessa två pallar köpte mormor till henne! Fina! Är en jordgubbe och en melon =) Har dock tänkt måla benen vita, tror det blir finare, men de tär ett senare projekt! =)



Dom är så små att min lilla tjej kan sitta på dom redan nu! =)



Men det kanske inte var det roligaste hon gjort... kände snog konstigt att sitta så där... Hon inspekterade vekrligen pallarna. Till slut bestämde hon sig för att de gjorde sig bäst upp och ned så båda hamnade så... Vände jag en, kröp hon dit och vände tillbaka dom fel håll igen =) Haha!



Köpte denna golvlampa på reprisen för 100:-. Tanken var först jag skulle måla den vit, men väl hemma hos oss ås bryter den av väldigt vackert mot allt de andra vita. Jag tror bestämt den får stanna brun. Ska ladda upp en bild när den står på plats´... Är iaf väldigt nöjd med denna, har letat en rejäl golvlampa länge, men ska man köpa nya är de ju svinigt dyra. Dessutom har de jag hittat på loppisar och sådant vara för låga i höjd, tycker ändå de ska ha lite höjd i sig. Denna är undegär 150, med skärm närmare 160 cm =)



Hittade också en perfekt skärm till, tyvärr är den lite stram, hade varit fint med något mer gammaldags... Samtidigt är den rätt gammal om man tittar till sömmarna! Den är också lite gulnad så den mer ser beige ut än vit och det är ett stort plus tycker jag =)

Det var det!

Idag ska jag in till stan med min man. Han är och jagar älg just nu, hoppas verkligen han får ngt. Ringde tidigare och då hade det tydligen varit riktigt spännande, men tyvärr smög de sig på och insåg att det var fel sort. De fick alltså inte skjuta =( Vill verkligen han ska få skjuta någon i år, han haft lite otur på dne fronten och inte fått skjuta ngn älg än! Jaja, det kommer väl förhoppningsvis.
Vilja ligger och sover, hon vaknade rätt tidigt idag också (07.15), precis som igår. Så hon har varit i gasen hela morogonen och har somnat för ca. 30 minuter sedan.
Jag har sprungit omkring och städat som en galning här hemma medan Vilja lekt med sin leksaker =) Ibland kan hon verkligen underhålla sig själv och det är sååå skönt att kunna göra ngt annat emellanåt =) Så nu återstår iaf bara lite finputsning i köket och en tvättmaskin ska hängas sen är allt klart! =) Behöver dock vaska här hemma så kanske ger jag mig på det också innan vilja vaknar.

Sen ska jag som sagt in till  stan och jag tor rminsann jag ska äta en liten gosak. =)

Ha en bra dag!!!!!!

KRAM!



Postat av: Ida Tallhed
2011-10-02 | 13:24:16 | http://idatallhed.se

"hhmm.. jag vänder dom upp och ner när mamma inte ser, då kanske hon aldrig mer tvingar mig att sitta på dom.. visseligen fick jag fina pallar av mormor, men jag tror inte dom förstår hur roliga dom ser ut åt andra hållet istället.. tihihi... de är skitkul ju" ;) ahha.. söta lilla Vilja.


«
«
«