Dags för omtapetsering

Nu är det dags att omtapetsera här hemma. Är såååååå less min vardagsrumstapet, eller fondväggen så nu åker det upp helt vanliga vita tapeter där. Samma som i resten av rummet. Hittade rent några rullar av den tapeten som förra ägarna lämnat kvar så det var ju tur... får man smma nyans på hela rummet, haha! =)
Jag hatar tapeten så mkt att jag inte ens vill visa hur den ser för det är verkligen, verkligen inte vår stil här hemma.. vet inte riktigt vad jag tänkte på när jag valde den tapeten! jaja, tycke väl de var snyggt då, men hur lan ens smak förändras så mkt på två ynka år... tror inte jag var jätte kär i den ens när vi satte upp den, kommer ihåg att jag tänkte att den här kommer jag ledsna på fort...=)


bild från google

men okej, den ser lite ut så här, fast vår är silvrig och svart. Den har svart bakgrund som den här dock....=)

Vilja sover hos sin farmor och farfar ikväll! Har rätt dåligt samvete att jag haft hon bortlämnad så mkt den senaste tiden... trots att hon mått bra, int evarit ledsen eller nå. Inte ens när jag farit har hon sagt något, men det är väl ens tyngd som mamma. Det ständigt dåliga samvetet! =) Jag vet ju dock att det är för en god sak, jag måste verkligen göra skola imorgon och dessutom behöver jag få ta ikapp lite sömn, är helt utmattad. Så det blir nog bra, hon mår så bra hos farmor o farfar också så det känns ju tryggt.
Det gö hon visserligen hos mormor sin också och hos många fler för hon är verkligen inte blyg av sig o int eheller speciellt mammig på det sättet. =) Det är skönt o underlättar ju verkligen för mig att lämna henne för skulle hon skrika o gråta skulle man ju må betydligt sämre av att gå iväg....

Idag har jag o tommy varit o tittat på bilar för vi ska köpa en ny... vi hittade dock ingen för ingen var i rätt prisklass. Det är jävla lustigt att så fort man kommer till en bilhandlare så ska de pracka på en de dyraste bilarna trots att man säger att man inte har tänkt köpa en bil dyrare än ..... Man kan säga klart o tydligt man inte vill ha en sådan eller sådan bil o absolut inte dyrare än en viss summa, men likt förbannat kommer man ut med prisförslag på årsmodeller från 2012 och priser på 2-300.000:- *suck* de är ju sjuuukt fina o fräna med all teknologi, men just liiiiiiite över vad vi är villiga att ha i lån, haha! Ne, men vi är inne på en Kia just nu. Kanske en årsmodell 09 eller 10.


bild från google

de är rätt rymliga och dieselsnåla. Vi ska ju ha en miljöbil dessutom eftersom vi ska ta ett billån via tommys jobb och kraven är att det är en miljöbil för att man ska få låna. Om man får välja till saker tycker jag att det är väldigt praktiskt o skönt med automat (vi har det o vår peugeot just nu), tonade rutor bak så vilja slipper solen, klimatanläggning (inte bara AC), bra med lastutrymme och viktigast av allt att den drar så lite diesel som möjligt. De vi hittat har dragit kring en 0.5l/mil blandad körning o det är ju jäkligt bra =)

Sen har min syster flyttat tillbaka till piteå från motala och det tycker jag är mega kul. ägnar mer tid till det en annan dag, säger bara; ♥ Jag älskar dig syster! ♥

Men nu ska vi iaf se Hannah, hoppas den är bra. =)




«
«
«