12 dagar kvar

12 dagar kvar tills vi far till kroatien! ska bli skönt att få slappna av ordentligt, fast o andra sidan kanske det inte blir jätte mkt slappna av då Vilja gumman ska med =) skönt blir det iaf...
Idag har Ida varit o hälsat på här, inte syster utan vän =) Hon o ellen såklart! Ellen är så duktig, hon kan ta några steg utan stöd, men hon är mest modig... hon bara släpper och störtar ned mot golvet trots att hon itne kan gå stadigt än,... är nog kvar att få många bulor =)

ska väl nämna att jag igår fick ytterligare ett halvsyskon, Lea ska hon heta.  Det är min pappa som fått barn så Viljas halvmoster är allstå yngre än hon själv... har tre halvsyskon och två helsyskon. kanske itne ska sätta dem i fack, men eftersom jag inte växt upp eller så med ngn avmina halvsyskon så känns de verkligen som halvsyskon också... det är alltså 22 år mellan mig och mitt äldsta halvsyskon som heter Elliot, sen kom Oliver och nu Lea. det är min far som har alla barnen med sin sambo, min mamma har inga andra barn förutom mig, ida och petter!

ska idag träna zumba på korpen och jag behöver verkligen  ett ordentligt träningspass. Har mkt jobbigt i huvudet just nu och att träna hjälper mig att omfokusera och prioritera det som är viktigt.
Annars har jag nu nått mitt delmål som är 75 kg till 11 juni. *klappar mig själv på axeln* och kämpar nu vidare mot mitt slutgiltiga viktmål som är 68 kg. längtar tills det står en 6:a först o inte en 7:a.

Vad mer? Ska fara i hälsa på min morfar i gällivare på onsdag, kommer bli där till lördag morgon. blir att styra peugeoten hemåt igen ganska tidigt på lördagmorgon för att hinna få lite helg med tommy också. Vill ju han ska få umgås med Vilja lite när han väl är ledig! Bilen har också hunnit bli reparerad nu så jag slipper sitta i en bil utan varken bakre eller främre ljuddämpare *phew*... Levde om en heeeeel del kan jag säga... lät som en fjortis pimpad epa! =)

Ska börja med maten nu som blir enkel... kanske lite kylling med grönsaker. ids bara inte göra nå avancerat, har för F inte ens städat idag, men men det kan tommy göra likaväl!

ha en bra måndag!



«
«
«