snart avfärd

hejsan!
far i övermorgon till.... ja, inte då varmare breddgrader just nu iaf =) men vackrare breddgrader då =)
reser till avkopplingen i goda vänners lag!
längtar!
Idag köpte jag en liten välkommen-till-världen present till Lea. jana varkade uppskatta den iaf, farsan e inte bra på det där med att säga tack o så.... =)

ska lägga mig o sova, har så mkt att göra tills lördag... men imorgon är planen att vilja iaf ska få njuta i badbaljan ute i skuggan! =) Tror det kommer gå hem, hon älskar ju att bada så =) ne, ser framemot det, ska bli kul att se henne plaska i den, fast denna gången ute. torr minsann jag får ta av mig i bikini eller nå om jag itne ska bli genomsur! =)

Jaja, vilja  får iaf använda solskyddsfaktor i kroatien, fick Ok av läkaren idag när hon hade läkarkontroll! tydligen är det så att det farliga ligger i att de kan svälja ner cremen och den är inte direkt hälsosam att äta om man säger så... men annars är det ingen fara alls för barn under 1 att använda det! man säger också att det är 1-års gräns eftersom man är rädd att föräldrar annars skulle börja ha sina små bebisar i solen innan de är ett. men man försöker väl ändå ha dem i skuggan i största möjliga mån... det kna ju dock vara svårt när de börjar krypa eller gå vilket oftast sker innan 1 år. Då är det väl ändå bättre de smörjs in ordentligt. dessutom har i princip alla soldräkter med solskydd 50+ 3/4 dels arm o ben. Hur ska ma då skydda resten om inte med solcreme!?

jaja, nog om det. god natt!



«
«
«