Fått jobb och minisemester!

Far till min hemby idag.. eller ja, int eär det väl en by direkt, mer ett samhälle! så.. hemsamhälle då =)
Tar såklart med mig Vilja för inte klarar jag då vara utan henne så många dagar! Skulle bara gråta tror jag! Tommy stannar dock hemma! Fattar int ehur Tommy klarar vara utan henne så länge under dagarna... men det är väl en vanesak det med antar jag, kommer bli jobbigt när jag börjar skolan igen! =(

Måste också berätta att jag ringde till roknäsgården för ett antal veckor sedan och erbjöd mina tjänster... har ju jobbat inom äldreomsorgen, perosnlig assistans och psykvården länge så jag tänkte att de kanske kunde vara intresserade av att ha en vikarie till vikarierna =) Vill ju inte ha någon speciellt % eller så eftersom jag itne vet hur det ser ut med barnvakt eller så dag för dag! kan ju hända man måste tacka nej till allt en vecka och sedan  veckan efter kan jobba allt istället =) tanken är ju iaf att Tommy inte ska vara hemma med Vilja när jag jobbar eftersom att vi då förlorar istället för tjänar på att jag extraknäcker...
Iaf ringde hon upp mig förra veckan, boendechefen där alltså. Hon sa att dom kommer behöva en del nätter extra under sommaren och undrade ifall jag var intresserad av det. jag sa ja och blev sedan arg på mig själv för att jag sa ja eftersom vilja inte hunnit få ordentliga nattrutiner. Kan det bli jäkligt tufft att överhuvudtaget vara vaken en natt ifall jag inte fått sova något natten innan... jaja, gjort är gjort och nu när jag tänker på det är det ju som ändå det mest ultimata om jag orkar hålla mig vaken. För det första missar jag nästan ingenting av dagen med Vilja, bara en 4-5 h på förmiddagen då jag behöver sova och för det andra sover hon ju ändå när jag är borta så... Dessutom är det bra med OB på natten så det syns fort i plånboken att jag jobbat extra, 2-3 nätter under en månad ger ju stor utdelning! Så som sagt, om jag bara orkar vara vaken är det ju ultimat!
Dom skulle tydligen ha en del halvnätter också, mellan 02-07, men jaaaaa, vi får se hur det blir med dom... kan vara tufft att ta som faktiskt för det innebär att jag måste lägga mgi kring 6-7 på kvällen och sova (vem lyckas somna den tiden?) och sen kliva upp o jobba o bara få betalt för 5 (!) h för att sedan fara hem, lösa av tommy så han kan fara till jobbet och vara vaken med gumman hela dagen! *phew* Mkt jobb för lite penggar! Är det däremot mellan 21-02 så går det ju mkt mkt bättre! Känns mer värt det då! Men som sagt vi får se hur det blir med det, om tommy har semester blir det ju en annan femma då jag kan sova lite på morgonen när jag kommer hem också! =)
Vi vet dock itn ehur mtk semester Tommy kommer ta ut eftersom han nu tar ut 2 veckor när vi far till Kroatien, efter det måste han jobba några veckor får att ta ikapp allt han halkar efter, sen ska ha ta ut en vecka för att fara till fjällen med sin kompis från sthlm. Dom far alltid en vecka till fjällen i augusti! Sedan sk ahan dessutom ta ut 1-2 veckor under älgjakten! Sen är det väl slut på semesterkontot... Jag tycker han ska spara lite till julveckan också, är ju första julen som Vilja kommer förstå lite! =)
Vi ska ju fira jul i Gve verkar det som så då behöver man ju ha några dagar ledigt så man slipper stressa. dessutom är julen dåligt till i år igen, så man är inte mkt ledig... tror att det bara blir en dag som ligger utanför den vanliga helgen! *suck*

jaja, ha en bra vecka!
Nu ska jag rusa till min lilla surrkuse som ligger vaken i sängen efter en rejäl tupplur! =)

tjohopp!



Postat av: Smsa Låna
2011-07-19 | 22:29:21 | http://smsalåna.nu

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte alltid man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :D.

Postat av: Linda
2011-07-20 | 10:45:26

hejsan, kul att du kommenterade... =) förstår inte riktigt vad du lärde dig av detta inlägg, haha! men kul jag kunde bistå med ngt... ha en superbra dag! Kram


«
«
«