fotoboken har kommit

Gjorde i vanlig ordning en fotobok av bilderna från Kroatien och den kom med brevbäraren idag =) tänkte dela med mig lite av den och en annan av mina favoritböcker jag gjort =)

Blir alltså ett inlägg av bara bilder i princip det här =)



Framsida



Satt in lite guldskimrande orangea bubblopr bakom =)





tycker det är fint o blanda svart/vitt med färgade kort. Göra ngt osm sticker ut =)





Här har jag använt färdig grafik som extrafilm erbjuder och tillsatt egen text oxkså. "iDo" är fardig grafik sen ha rjag lagt till love you i olika stilar och storlekar!



personligen älskar jag att blanda rött och svart. Och som sagt har jag en liten svagehet för att lämna vissa kort i färg så man ser själva bakgrunden o så som den var innan man gjorde korten svart/vita! så länge korten i oroginal befinenr sig inom samma färgskala som man har bakgrund och så, i det här fallet blev det jätte fint, enligt mig iaf =)



det här är andra sidan till bilden ovanför =)



Vissa kort är så fina, eller sådana favoriter att de e bäst att låta dem ta upp hela sidan =)



Blommorna på den här sidan sitter ihop två och två och är färdiga grafiker. jag har ändrat storlek på en del och vänt dem med hjälp av pilar för att få dem att se ut som en ranka som slingrar sig runt korten!



Ett av mina favoritkort från Kroatien



Erica & Micke <3



Lite tjejigt och rosa <3



Har använt en guldtonad bakgrund och gjort om korten till sepia-färgade =) passar fint ihop =)



Förstora blommorna är sååå fint, enligt mig =)



I en park i pula fanns det här jätte stora stafliet där en bänk var insatt för att bilda illusionen om att man sitter i en ram =) Fränt!



söta, söta Vilja =) <3



Underbart kort! Var bara tvungen visa det, hur det ser ut i boken =)



en annan av mina favoritsidor.. har tagit en vanlig svart bakgrund och placerat in blommor, ändrat storleken på vissa och försökt placera dem lite strategiskt =)

det var det jag hade från min Kroatien fotobok... är väldigt nöjd med den, den har 80 sidor (!) och kostade kring 800:- Jag tycker det är värt att betala det då man har bra översikt över sina bilder. dessutom i hårt fotopapper som både är barntåligt =) och avtorkningsbart...

Det här är min andra favorit fotobok... den har jag gjort för att kunna ge/visa Vilja när hon blir äldre hur det var när vi väntade henne =)




framsidan



sen har jag bland annat scannat in bilderna från 2D-ultraljudet i datorn och satt in dem i boken för att inte riskera tappa bort de bilderna.... men även för att allting finns samlat i en enda bok som Vilja bara behöver öppna för att se sig själv i magen =)



Sofie, min underbara vän, tog kort på mig och tommy när jag var i vecka 23. dessa fick också en fin hedersplats i boken som Vilja kan titta på!



I vecka 26 for vi på 3D UL i Sthlm eftersom vi ändå var på bilsemester. Dessa är självklart också insatta i boken =)



När jag var gravid med Vilja tyckte jag det var så tråkigt att mamma inte kom ihåg hur hon mådde när hon väntade mig och mina syskon. Iallafall hade alla symtom flutit ihop och hon visste inte med vem hon haft vissa symtom coh så vidare. Därför valde jag att skriva upp vilka symtom jag hade så att hon, den dagen hon väntar barn, enkelt kan titta vad jag upplevde och hur jag mådde. Kan vara skönt för henne ifall hon någon gång skulle känna sig orolig eller så över något symtom =)



Slutligen har jag gjort sammanställningar av veckorna (hur magen växt) lite då och då under bokens gång så man kans e olika bilder bredvid varandra... tycker jag är roligt att se!

det är ju så roligt att ha allting smalat så här... tycker iaf jag! dessutom är det mega kul att sitta och pyssla på med böckerna när tiden finns... hellre lite kreativt arbete än TV =)

Det finns en miljon olika sätt att göra en fotobok på... vissa jag gör är färgstarka och andra svart/vita som graviditetsboken tex. Finns ju inga rätt och fel =)
jag är bara en glad amatör när det gäller sånt här, absolut inget proffs, men om ni tycker ngt är fint är det bara använda det =)

hej svej!


Postat av: Hampus
2011-07-25 | 10:06:31 | http://hampusbok.wordpress.com/

Wow..ser riktigt fian ut!



Själv gör jag böcker och fotoböcker hos www.solentro.se, det är riktigt kul, har bland annat gjort en riktig bok av mitt examensarbete!



ha de/h

Postat av: Linda
2011-07-25 | 11:33:13

tack flör kommentaren och för tipset, ska genast kolla in sidan =) Ha det super!


«
«
«