semester

Ska fara och hälsa på min syster, Ida som bor i Motala i mitten av augusti. Lämnar karl hemma och far med pigan. Hon måste ju få träffa sin moster och dessutom klarar jag mig inte utan henne en vecka tror jag. Hon får alltså inte stanna hemma med pappa =)
Resan blir ganska dyr, bara själva flyg och bil för att ta mig fram kostar ca 3000:- och väl där ska man ju äta, shoppa och se saker. Har ju varit i Motala en gång förut så det är väl inte jätte mkt jag måste se den här gången, men pengar kommer då ändå gå... kan jag garantera. Alla affärer och sådant man lär strosa i på dagarna! Kan man verkligen låta bli alla fina barnkläder som finns där? =)
Har rest med Vilja förut och vet hon klarade flygresan till Kroatien bra så jag hoppas på en lika lyckad flygning denna gång. Problemet med att de blir äldre är ju dock att de vill sitta mindre och mindre stilla, haha! Kanske kan bli lite grinigt på grund av den anledningen... att hon inte får och kan röra sig som när man inte är i luften eller bilen =)
efter flygresan till Sthlm har vi 3 h bilkåkning framför oss innan vi landar hos syster i Motala så jag hoppas Vilja inte tycker det blir alltför jobbigt =)


bild från google

Haft mammaträff idag med mina tre "mammakompisar" och deras prinsar. Vilja är ju enda tjejen i sällskapet =)
Var trevligt som vanligt. Jag bjöd på lunch (som vi nrukar göra) och idag blev det thaisoppa med kyckling och kokosmjölk och till det en sallad med bulgur i. Tyckte själv det var gott och nyttigt var det definitivt. Så nyttigt att tjejerna gick o handlade krämbullar till kaffet åt sig själva... =) duktig som jag var avstod jag faktiskt =) Har inga problem med att avstå sånt som fikabröd utan för mig är lasten choklad. Så iofs kan man säga att hade det varit chokladbollar eller ngt annat chokladigt hade nog frestelsen blivit mkt större!


bild från google

Har just beställt en resesäng från gobaby.se. Tycker inte om att dela säng med pigan för man sover så oroligt, rädd att vända sig över henne, rädd hon ska rulla och ramla i golvet, rädd hon ska vakna och åla iväg... så det får helt enkelt bli en resesäng =)

Baby Genius Resesäng
ser fin ut och madrass ingår... fick den för 456:- med frakt. tycker jag är väldigt bra pris =)

ha en bra kväll

KRAM




«
«
«