Påsken är kommen =)

 
Lånad bild

När jag var liten älskade jag att måla ägg, var väldigt väldigt prinsessig dock och vägrade hålla i äggen så jag fick färg på mig. Istället ropade jag på morfar som fick komma och hålla medan jag målade det sista på hörnen =) Jag själv ids inte påskpynta, men det lär det väl bli ändring på när Vilja blir större och ska börja leta påskägg och så =) Samtitigt som jag vill flytta fårn huset är det ju uinderbart med hus under sommaren =) Skulle vilja köpa en liten pool till Vilja och ha här bakom, men en balja räcker nog gott i år för lilltjejen =)


Lånad bild



lånad bild

Om jag påskpyntade skulle jag nog göra något sånt här! neutralt färgsatta ägg i en gammal metallkorg. =) Påsken behöver nödvändigtvis inte vara gul, blå och rosa för mig utan jag tycker att det bästa med påsken kan tas fram utan knalliga färger =) För mig är påsken vår, gröna fina färger, påskliljor och underbar sol. det är också självklart förknippat med lov också sen man gick i skola och alltid längtade till påsklovet. Då var även påskäggen det största, nu är gemenskap med familj och vänner och god mat med dryck det bästa =)


lånad bild

jag hoppas dock att min "påskman" kommer med ett fint ägg till mig i år =) Lite godis skulle ju faktiskt inte stta helt fel =) Även om det bara skulle bli en tre-fyra godisar för min del =) Han kan ju fylla ägget med ett par skor jag vill ha från DinSko istället, haha!



Lånad bild

Jag är så lyckligt lottad, har en underbar familj, är speciellt märkbart så här under påsk när man umgås och äter gott tillsammans. Min man är verkligen duktig på säga hur mycket han älskar oss båda och hur fin han tycker jag är. Går verkligen itne hitta någon finare man än han och jag är mycket medveten och tacksam över att vi har varandra =)

 

Lånad bild

Såå klockren bild alltså... =) Snacka om att framföra ett budskap! haha!


Lånad bild

Avslutar nu med en underbar bild.. så ren och enkel, men så vacker! Den väcker många tankar i mig, hur skört, men ändå starkt livet är och om man bara ser så långt näsan räcker kan man missa de underbara saker som lurar under ytan! Allting är så mycket mer....

Tack Ida för en trevlig dag på stan annars, fick fynda halksockar till gumman i hennes strl så hon nu kan sparka sig fram i gåstolen bättre! Sen var det även trevligt på mammaträffen hos jennie idag. Nästa gång ska vi vara hemma hos mig, dvs. i början på maj! Ikväll blir det spinning 45 minuter *kräääääk* men det var det enda passet som passade idag och hellre det än ingenting! Ombyte förnöjer som man säger =)

ha en underbar och fortsatt solig dag! =)
kram från mig och vilja


Postat av: Ida N
2011-04-20 | 09:31:44

Tack själv! Nu äntligen är jag redo att börja packa inför resan! Ha en mysig dag! Kram


«
«
«