idag är en annan dag...

8/3, våren närmar sig med stormsteg =) solen lyser idag och 'ven om det blåser en hel del så är det väldigt skönt ute mellan vinspustarna! ebba ligger ute och sover, det har hon gjort ett bra tag nu, ca 1,5 timme. Kom på en mkt finurlig sak idag, iaf för min egen räkning. Ebba är i en rätt jobbig fas nu, hon gråter mkt o är sällan eller aldrig nöjd med något. bara om hon får ständig stimulans, men det finns ju ingen tid att hela tiden sitta på golvet och bara leka =) har ju ett till barn som vill ha uppmärksamhet, ett hus som ska tas om hand och en sista termin vid socionomprogrammet som ska klaras av... Iaf stod jag och plockade i köket idag och ebba skrek i vanlig ordning. tuttar, majskrokar eller rån hjälpte inte det minsta, så jag snabbade på och så slog jag igång dammsugaren för att dra iegnom köket (som alltid har minst en hel lunchlåda i mat på golvet oavsett hur många gånger man dammsuger, haha)... och så poff blev hon tyst, hon satt o tttade på dammsugaren som jag for omkring med... jag provade slå av den o på en gång började hon skrika igen, lustigt.... när dammsugningen var klar i hela huset så la jag den bara på golvet, men fortsatte ha den på och den lilla spjuverungen var nöjd o glad i säkert 30 minuter så jag kunde fortsätta städa i resten av huset.... slog av dammsugaren o så kom sirenen ig¨ng igen på en gång... hon måste verkligen finna harmoni i dammsugar-ljudet!? konstigt, men effektivt =)
 
 
detta ska jag prova nästa gång jag ska städa också, kan det fungera igen eller var det bara tur idag!? =)
 
sen vill jag gratta min svägerska och man som fått barn inatt kl 00.03 så med tre minuters marginal blev det på beräknad datum =)
 
välkomnar alltså en ny liten kusin till Vilja och Ebba. Denna pojke blir nummer 5 i barnbarnsskaran hos mina svärföräldrar o då har jag o min man redan klart för oss att vi vill ha fler barn (om det nu går, man vet aldrig, men vi vill ha) och sen har dom två barn till som ännu inte skaffat barn så frågan är hur många barnbarn dom kommer få innan alla är färdiga =)
 
nu kom min syster o hennes man o hälsade på så ska vara trevlig =)
 
ha en superbra fredag!



«
«
«