men nu får det gärna vända

Jag har nu haft jobbiga jobbiga nätter med båda barnen, nu får det lov o vända banne mig! Inge mer vakandes från någon av dem,.. detta beställer jag nu och förv'ntar mig det slår in ch blir sanning =)
 
Imorgon ska jag göra lite skola, men jag måste erkänna att det är motvilligt något så fruktansvärt... det är tungt tungt tungt denna sista termin! sjunde och sista terminen sen är jag färdig socionom, känns helt vansinnigt häftigt... har ju hunnit emd så mycket under min skoltid och då syftar jag framförallt på att jag hunnit bli mamma två gånger sen jag började! =) otorligt... känns som jag gått skola forever and ever nu, men jag har ju faktiskt bara tagit ett uppehåll sen jag fick Vilja.... hittills har jag ju inte saktat ned något fastän Ebba kom i juli... så här i efterhand är jag så sjukt nöjd jag gjort bort skolan, fy fasiken att ha kvar c-uppsatsen än! ne, det är bara bita i det sura och göra bort denna termin också!
 
 
annars har jag varit på stan idag en sväng. hann med att handla lite grand ändå... blev två blockljuslyktor, ett härlig filt, en ängel i keramik och sedan nå sockar till ebba och svarta stumpbyxor till vilja! hann också med att inhandla en liten present till min underbara vän Erica... ibland är det uppskattat med en liten gåva och jag kände hon kanske var i läget att få höra hur mycket jag älskar och uppskattar henne som vän! =)
 
Tommy är färdig med snöskottningen nu hör jag och jag ska hoppa i säng (i tid för en gngs skull)...
 
Imorgon ska jag till läkaren, bara jag tänker på det blir det jobbigt i magen... ska göra en röntgen över mina revben där jag hittat ett antal knölar! knölar låter värre än vad det är (tror jag då), men jag vet inte vilket annat ord jag ska använda utan att det låter lika hemskt. hur som helst tro läkaren att jag har något som kallas myom eller mer i vardagsmun "fettknölar"... har haft problem med detta fenomen länge och opererat bort tre stycken för några år sedan. Enligt den läkare som opererade mig så har vissa människor problem med dessa myom som återkommer och oftast många i antalet... nu har jag då åter fått problem med sådanan "Knölar" sen jag va gravid med Ebba. dessa trycker på revbenen när jag ligger ned eller ibland så gör även BH-bygeln ont då den trycker mot dessa jäkla myom.... även om nu läkaren sa rätt ut att "detta är ingenting farligt, Linda" så finns oron där ändå... tror jag de flesta skulle känna... men nu är ju int ejag de allra flesta, utan snarare lite av en hypokondriker, Min hypokondri går i faser och ibland är den värre än andra gånger... jag är inte orolig för alla sjukdomar i världen utan mitt fokus har som alltid legat på rädslan att få cancer, därav är just knölar en väldigt jobbig del... mina bröst är väl undersökta kan jag säga, dessa får sig en rejäl genomgång åtminstone e gång i månaden. Hur som helst så känner jag nu att det börjar vara jobbigt inför läakrebsöket. tyvärr är  tiden så sent på e-m så man lär hinna tnka på det en hel del o dagen kommer i princip vara förstörd fram tills efter underöskningen som då förhoppningsvis visar på att det är helt ofarligt...
 
 
Snipp, snapp, snut så var sagan slut!



«
«
«