Välkommen solen....

...till Piteå! Idag lyser solen lika starkt som den för en vecka sedan gjorde med sin frånvaro! =) Underbart. Himlen är nästan klarblå och jag tror många som går på semester i veckan känner sig aningens gladare nu än de gjorde i måndags! Hur kul är det att gå på semester när vädret påminner mer om höst än försommar? Trots att jag nu titulerar mig som höggravid så längtar jag verkligen efter värmen! (Kanske ångrar jag att jag sa detta om två veckor, haha) Jag har alltid älskat sommaren o solen. Alla ljuvliga dofter sommaren frambringar av blommor träd, nyklippt gräs och den rena luften efter ett riktigt skyfall! =) Jag älskar tom. åskan som så många hatar och tycker är otäck... Finns inge bättre än när den drar in över en och mörklägger sommarens annars alltid ljusa himmel och bjuder in till lite ljusmys och en härlig bok! Kan gärna sitta ute o fascineras på altanen när det vräker ner regn på alla sidor om mig. Dessutom har jag turen att bo i ett hus med plåttak vilket gör det mest sövande och mysiga ljud som finns när det regnar. Ibland kan jag vakna på natten och le när jag hör regnet falla på taket! Är det inte underbart med varma sommarregn....


lånad bild

... och den härliga luften och sköna värmen efteråt!!!!

lånad bild

Som jag själv konstaterat för mig själv så bor jag på heeeeel fel sida av Sverige. Skulle ju bott någonstans där sommaren täcker mer än 2.5 månad om året o vintern i princip tar upp resten, men samtidigt inser jag ju att snö, kyla oh åtminstone torr luft är tusentals gånger bättre än isande vindar som INGA kläder någonsin kan hålla en varm ifrån! Bara konstatera att jag väljer min egen situation och att jag, oavsett vart jag skulle bo, skulle hitta något h-vete med vintern för jag HATAR den verkligen! Men NU är det sommar och sol och mitt fokus ska ligga på det.. det och jordgubbar! Mmmmm =)


lånad bild

HUSET!!!
Ja, huset! där händer det grejer just nu i skrivande stund. I måndags levererades den nya värmepannan hem till oss och under kvällen togs den gamla ut av Tommy och hans vänner! Samma kväll sattes den nya pannan på plats. Igår kom IVAB och började gräva upp vår gård för att placera ned jordvärmeslingor runt hela huset. Detta innebär att vi just nu har LERA istället för en gräsmatta överallt, men det blir fint och förhoppningavis väääldigt mycket billigare för oss att bo där. Om jag ska se allt positivt med att gräva upp gården är det att jag avskyr allt som varit på den, haha! Har länge velat slita upp alla rabatter o göra om till mer sten och lampbaserade rabatter! är inte mycket för att slita ogräs o liknande vilket gör att de rabatter som finns INTE är fina, haha! Dessutom fick vi fingrarna ur A***ET och fixade till de träd o buskar vi har. De är ansade och fina nu och de jag inte ville ha kvar grävde grävmaskinen helt sonika bara upp åt mig =) Hur mycket jobb sparar inte det för mig! =) PERFEKT!
Sen var gräsmattan dessutom otroligt ojämn och i behov av en uppgrävning bara för att jämna till alla tovor och gropar. Allt detta hade vi alltså varit tvungen göra hur som helst så jordvärmeinstallationen blev bara en spark i baken! =)


lånad bild!

Den här fina synen (ungefär) är det även på vår gård nu... men det blir fint o bra till sist! =)

Tvättstugan står numera på plats och är installerad o klar! Den nya inredningen är helt perfekt och funktionaliteten är tusen gånger bättre nu än den varit. Perfekt nu när vi ska få ett till barn och behövde plats även för hans/hennes kläder och blöjor med mera. Barnen har nu en stor garderob och två fina skåp att ha sina kläder i tills den dagen de föredrar att ha dem i sitt eget rum =)


lånad bild

Detta är inredningen vi valt i vårt kök o i tvättstugan! Köket kommer från Epoq och heter Allmo vit! Påminner om Ikeas variant av lantkök, men det skiljer i färg o stuk på fräsningen... men lika är de allt! =)
så här...


lånad bild

Köket har levererats idag och ligger i vårt garage i platta paket. Dessa måste skruvas ihop och göras redo för installation. Först ska jordvärmen bli klar och sen ska köket rivas ut i helgen. Då ska tapeter och golv läggas för att vi slutligen ska kunna sätta in det nya köket. Utöver detta måste glasskivor (stänkskydd) beställas och vitvaror inväntas (beräknas komma nästa vecka på tisdag 19/6). När sedan köket är klart så är allt redo inför bebisens ankomst o vi kan återigen titta tillbaka o förundras över våra dåligt planerade renoveringar, haha! Sist renoverade vi båda badrummen då jag var omkring denna vecka med Vilja vilket innebar att vi stod utan dusch tills 6 dagar innan hon kom! =) Dålig planering, men fint blev det och vi hann ju klart innan Vilja kom, haha! Hoppas på samma tur denna gång! =)

♥ Bebisen ♥

Förra torsdagen (7/6) var vi på ett extra ultraljud på sjukhuset i Piteå. Läkaren vi fick var otroligt mysig och omtänksam.. Han var tom. så snäll att han slog över till 3D för att vi skulle få se vår lilla skatt bättre. Han konstaterade att bebisen mår bra och har tillräckligt med fostervatten där inne. Det är en livlig krabat så även under ultraljudet sparkade den på fint! =)
När jag väntade Vilja var jag så spänd och rädd eftersom vi haft så många missfall. Jag hade de mycket vanliga, men otäcka drömmarna om att hon dog i magen och alla andra hemska scenarion som finns. När hon sedan kom (efter en lååååång förlossning) fick jag infektion i livmodern och drabbades även av en lättare förlossningsdepression i samband med detta. Det var svårt att hitta den riktiga känslan att jag faktiskt var mamma nu och att den lilla varelsen som låg i min famn var det jag o tommy skapat, vår lilla Vilja! Men eftersom penicillinet gjorde att jag mådde bättre och rutinerna och depressionen gav med sig blev det lättare att finna mig själv i min mammaroll! Jag had einte den där omedelbara känslan av total kärlek till Vilja då hon föddes omän jag tyckte hon var det vackraste lilla gryn jag någonsin sett. Min kärlek till Vilja växte fram och blev starkare och starkare för varje sekund jag var med henne! =) Idag och sedan läne är hon det finaste och bästa som finns i mitt liv, den jag skulle dö för utan att tveka.
Nu kommer det en till bebis och allting är så annorlunda, men så likt! =) Sparkarna är där i magen, precis som med min lilla tjej, men det är starkare o hårdare. De gör mer ont... Men känslan är helt annorlunda denna gång. Jag vet vad jag får o kärleken till detta barn är redan närvarande och till tusen procent verklig på ett annat sätt. Jag älskar verkligen detta lilla knyte redan vilket jag tror kommer explodera ut vid förlossningen i oanad styrka. =) Jag kommer älska båda lika mycket, det är fascinerande för hur ska det få plats mer kärlek i mitt hjärta. Det är ju fullt med Vilja =) Jag tror mitt hjärta kommer växa till dubbel storlek för ingenting till Vilja kommer försvinna, men lika mycket plats kommer tillkomma för detta underverk! =)
♥ ♥ ♥ Jag är så otroligt lyckligt lottad som för uppleva detta, som får bära och föda fram ett barn! ♥ ♥ ♥

Omslagsbild


Vårt andra underverk i vecka 32+6


♥ Till mina underbara barn och min fantastiska man ♥


 







«
«
«