full dag

full dag idag o det är jag glad över, jag tycker inte om att vara sysslolös... det blir så långsamt under dagarna och V blir väldigt uttråkad. Det är förståeligt, vem skulle inte bli uttråkad av samma miljö hela tiden. det blir ju även vi vuxna... bara tänka barn då som itne alls har samma förståelse eller så!

V har iaf fått lägga sig o vila tidigare än vanligt idag så hon ska orka med att vara vaken under mina möten! det första är 11.30, men dit ska tommy följa med som tur är. Svårt att ha V i famnen samtidigt!
sen ska jag o gumman på babyrytmik, hoppas hon tycker det är roligare idag än hon tyckte det var sist vi var där. Då log hon inte ens, verkade inte alls tyvka det var speciellt skoj, tyvärr.... men det är ju olika vad alla barn gilla ro inte... vi gör iaf ett till försök o ser om det är roligare idag... om inte, så slutar vi!
sen ska jag träffa angelica på korpen kl 16.00. det är en träff för xtravaganza som jag inte alls ser framemot. jag ha rju tagit et litet uppehåll med viktnedgången o att då vägas o stå på samma ställe som sist känns inte alls speciellt upplyftand eom jag säger så! Men det är väl ett nödvändigt ont antar jag!

ikväll kommer sedan min moster o Kent hit för att hälsa på. Blir inget långt besök antar jag då det är jobbardag imorogn, men ska änå bli trevligt o träffa dom, var ett tag sedan nu! Moster o Kent är mer våra vänner än mina släktingar, iaf känner jag så. Det är roligt att ha så br akontakt med min mammas sida av släkten då kontakten med pappas sida är ganska katastrofalt dålig om jag säger så. Har varken kontakt med min farmor eller mina farbröder. Min farfar dog nyligen, men jag hade ingen kontakt med han heller. Min riktiga farfar har jag aldrig träffat och min halv faster har jag inte sett sedna jag var väldigt liten. Vet inte ens hur hon ser ut idag, skulle aldrig någonsin kunna peka ut henne om hon så stod framför mig!
Det är lite tråkigt, men samtidigt har jag väldens finaste morfar och moster. Så det är otroligt viktigt med kontakten till min mammas sida av släkten... Dessutom ska min morfar flytta till Piteå nu, 73 år gammal, packar han sina saker och drar till storstan. Byter gamla gällivare mot Piteå. Det tycker jag är rätt av honom... alla som verkligen älskar honom och som han älskar finns ju här.. mamma och eino, moster o kent, petter, jag, tommy och framförallt Vilja. Som han älskar lilla Vilja... jag är så glad hon har sådana fantastiska mor- och farföräldrar som hon har! Hon är verkligen älskad, mitt lilla hjärta!

Jag ska faktiskt passa på och skicka ett guldhjärta till mina svärföräldrar Erica och Jörgen. De är fantastiska på ställa upp och jag blir så lycklig av att de vekrligen vill vara med Vilja. Tycker det är så roligt att hon har så br akontakt både med min och tommys sida... Jag vill verkligen att hon ska ha det som jag o mina syskon aldrig hade och det är en farmor och farfar!  att ha tommys föräldrar som hennes farföräldrar gör mig väldigt lycklig... =)

tyvärr blir det här inlägget bildlöst, tycks itne få ngt att fungera runt det idag! =) Men men that´s life!




«
«
«