älskade fredag! =)

Av alla veckans dagar är väl ändå fredag den bästa... hela helgen framför sig med en massa familjemys o annat trevligt. =)

Idag ska min moster Ingela och hennes man Kent komma hit o äta gott o umgås. Jag förmodar att det blir en del TP också, det brukar vara standard när om kommer hit eller vi far till dom =)
Innan dess ska jag o pigan fara o träffa min vän Naomi Karlsson på stan. Vi ska ta oss en tekopp o surra massa strunt (och viktigheter också såklart) =) Ska fara förbi systemet åt tommy som ville ha ngn öl ikväll. Jag själv är inte speciellt sugen på nå alkohol, men när är jag det? I princip aldrig! Kanske är lite smått tråkig på det området, men jag tycker verkligen inte att det är värt att vara bakis imorgon och samtidigt ta hand om gumman. Huvva, blir så dålig när jag druckit.. nej, är verkligen inte värt det!

Annars då? Ingenting faktiskt, men det duger väl gott och väl för en fredag! =)

Fick sova till halv nio idag, men trots att det är bra mkt längre än vad det flesta småbarnsföräldrar får sova så känner jag mig helt färdig... förmodligen för att det blir så många hack under natten då Vilja är riktigt gnölig ibland. Hon vaknar otaliga gånger och gråter och det är bara springa in o ge henne tutten eller lägga iordning henne, ge henne snuttisen eller sätta på henne täcket. Och om hon ändå somnade om på en gång, men det gör hon sällan, oftast ligger hon och gråter en stund innan hon somnar eller så surrar hon glatt för sig själv och sen somnar =) Mitt i natten är det väldigt jobbigt eftersom det inte direkt är lätt att ignorera och somna till, haha! dessutom äter hon ÄN på natten, ungefär kring 5-tiden på morgonen. Ja, jag har verkligen frösökt få ort det, men hon skriker o skriker o skriker ända tills morgonen då och ärligt talat tycker jag det är bra mkt lättare att bara kliva upp, ge henne vällingen o somna om på typ 15 minuter än att kämpa i föera timmar och bli iriiterad och förlora en massa massa välbehövlig sömn! Jag tror hon ändå kommer växa ifrån det där snart, hon är ju 'ändå 9.5 månad nu så =) 

Vilja har ju varit lite seg på den fysiska delen... hon kryper ju inte än och har precis börjat åla sig framåt på golvet. Däremot står hon väldigt mkt och har börjat dra sig upp mot saker också så det lutar mot att hon skippar att krypa helt o hållet =) Hur som helst så har det varit sjukt tålamodsprövande att ha en orörlig och otålig bebis så länge. Nu när hon kan ta sig framåt lite så har hon mkt roligare, hon skrattar mer och är mindre otålig och ledsen. Men jag menar, vem skulle inte vara ledsen o man inte nådde ngt man verkligen ville ha, haha! Hon är då o andra sidan rätt framskriden på den mentala delen då istället... är jätte duktig på att förstå vad man säger, hon hämtar tutten när man ber henne, vinkar när man ber henne, pussas o kramas då man frågar... listar snabbt ut vad hon ska göra med saker o ting o hon är en riktig liten filosof såsom jag var när jag var liten =) Det blir bara roligare o roligare att vara mamma tycker jag! När hon förstår mer så blir det så mkt roligare att umgås o leka o allt sådant... =) Hon är så duktig min älskade lilla piga!!!



Visst är det fantastiskt hur man älskar sina barn. Ibland när jag tittar henne i ögonen så känner jag att det bildas en klummp av stolthet och kärlek i bröstet på mig och jag vet int ehur jag ska kunna få henne att förstå hur mkt jag älskar henne! =) Det kommer hon nog aldrig försåt heller förrän den dag hon får egna småttingar och jag får bli mormor =) Men det är lååååååååååååååååååångt bort än, haha! Det är ju faktiskt först nu jag förstår hur mkt mamma älskar mig o mina syskon... jag frågade henne en dag om man någonsin slutar vara så otroligt lycklig när mans er sina barn lyckliga... svaret blev såklart nej o det förstod jag som redan, men jag blir såååå lycklig när jag ser Vilja glad att jag nästan kan gråta.... är det verkligen alltid så? För det finns ingen som gör mig mer lycklig och tacksam än Vilja =)



Jaja, dags att börja göra sig i ordning för stan och dessutom börja fixa med lunch till pigan. Hon kommer alldeles snart att vakna från sin långa "förmiddagstuppis" =)

ha en bra fredag!



Postat av: Ida Tallhed
2011-09-16 | 16:49:08 | http://idatallhed.se

jag tror också att hon kommer skippa krypa-biten :) Lilla vackra flicka <3


«
«
«