vill ha ny kamera/mobil

sedan min nya kamera blev stulen i kroatien har jag inte köpt ngn ny, det är ju inte det blligaste man kan köpa direkt! =)
Men nu när viljas födelsedag närmar sig o så känner jag verkligen att det är dags! är inge kul att ta bilder med den vi har, den suger verkligen!
tommy tycker dock jag ska köpa ny mobil med bra kamera istället då min tele suger balle också! är nog nära undergång min mobil...


bild från google

lutar mot denna kameran om det blir en kamera...


bild från google

o denna mobil om det blir en ny mobil. Är en xperia arc s

o andra sidan kanske man ska vänta eftersom det tydligen är jordens undergång på fredag... killen som nu förutspår detta har dock sagt att jorden ska gå under två gånger tidigare o ingenting har hänt. Om den inte går under på fredag så undrar jag och väntar med spänning på vad hans ursäkt blir denna gång så han kan ändra dag igen! kanske ger han upp då en gång för alla...

ska iaf gå i säng nu efter en väldigt sysslofull dag. har klippt gräset som också blev en "krattning" eftersom löven som fallit från träden strimlades till miljoner små bitar o inte syns. fasiken så effektivt, blir förmodligen en till klippning bara för att slippa kratta den jävla gården! =) usch, är inte roligt att kratta!
sen har jag städat bilen, den ena iaf, för den andra var i stan (vi fick int ehem den i fredags då tommy tog några öl o är man bara en som kan köra kan bara en bil tas hem). När vi sedan hämtat hem opeln så var det för sent = alldeles för mörkt fär att städa ur den. Medan jag städade satt tommy o vilja ute på en filt o lekte, det var mysigt o se dom sitta o umgås.... hade verkligen ingenting emot att städa så tommy kunde umgås med dotter sin =) Det får ju jag lyckligtvis göra varenda dag! =)
sen for vi o hälsade på monica o andré o deras son anton. var trevligt, avslutade med en middag tillsammans på arbaillo. för övrigt det bästa med att vilja äter vanlig mat nu är att hon kan äta middag med oss på restaurant o så, bara ge henne lite av min mat =) Perfekt!


bild från google

dock glad min gräsmatta inte är så här stor... *suck* är ju redan ett evighetsgöra... vad är inte då stora gårdar? Man hinner just bli klar så är det faisken dags igen, haha!

när vi kom hem så vände vi bara i dörren o for till långnäs där min vän, sofie o hennes kille david köot sitt drömhus. är en riktigt stor gård med, bostadehus, gårdshus, häbre, snickeri o mkt mkt mer... så många hus man blir alldeles yr i bollen.. tror bestämt man kan gå vilse på deras enorma gård =) Det är verkligen deras drömställe, är så glad för deras skull =) Jag själv skulle aldrig kunna bo där för för mig är det alldeles för stort =) För många hus, för mkt gård, för mkt att göra... *phew* =) Tur våra drömmar är olika =) Mn verkligen mega glad öfr deras skull... dessutom bor vi bara 5 min ifrån varandra nu, är underbart att ha en vän nära för en gångs skull. kanske kan man få spontana besök =) skulle ju vara trevligt. Om ngn ska komma hit nu vet man om det flera timma ri förväg o dessutom är det aldrig ngn som kommer i snippar in på en kopp. Kommer man hit stannar man ett tag. det är så lustigt att folk inte ids komma hit fär det är ju inte spec. långt egentligen. ca 15 minuter fårn stan så jag menar det gar ju inte direkt lång tid =) men men, är nog mer psykiskt, att man tänkr att det är längre än det är =) ngt man får stå ut med när man är bybo! haha....


bild från google

nä, nu är det fasiken god natt. en ny dag med nya möjligheter imorogn =) superbt! ingen skola heller, blir på tisdag! skönt med en dag till utan skolkaos i huvudet =) Bara ta det lugnt försöka städa ur garaget! ska slängas en massa på bredviks imorgon! skötn o bli av med allt skräp man har samlat på sig! =)
kan man också påbörja att måla den nya möbeln, tycker int eom att int ekunna slutföra mina projekt på en gång...

Kram




«
«
«