update!

Idag skulle jag egentligen till skolan, men efter avväganden hit o dit så valde jag att stanna hemma. Känns så jobbigt att fara för 2 timmar o så behöver jag barnvakt för det. Ne, blev att mysa på hemma med vilja istället.



Vilja har somnat så jag har väl en 30-40 minuter på mig att städa lite. Ska fortsätta fixa med tommys hemvärnskläder, vika o så där... suck! Sen behövs det en rejäl uppfräschning överallt annars också. Blir snabbt stökigt när man inte kan hålla undan varje dag som jag gjort de senaste 11 månaderna =)
Imorgon ska jag iaf träffa E som går i min klass o göra lite skolarbete. Börjar vara dags att få en del arbeten gjorda nu för snart kommer seminarierna o allt annat att hopa sig på varandra! Lika att sätta igång då när mamma erbjöd sig vara barnvakt imorgon!


bild från google 

Idag ska tommy gå ned till phonehouse och fråga när jag får bryta mitt nuvarande abonnemang för att skaffa nytt. Jag räknade ut att om jag skulle köpa en xperia arc s (vit) o ett abonnemang som kostar 189:-/mån (ingår gratis sms, mobilsurf o gratis samtal till alla operatörer) så skulle det ändå kosta mindre än vad det gör idag! Jag ringer gode mkt när jag har tråkigt, till kompisar o familj, men också en del skolrelaterade samtal o så... o när alla samtal kostar/minut drar det jäkligt fort iväg. Ibland har jag råkat sitta i telefon med en kompis för 50-60 kr. Om man gör det blir det fort rätt många hundringar i bara samtalskostnader...


Xperia arc s

På tal om annat, skulle så gärna vilja flytta från huset till ett annat! Är så less att bo här ute nu, det passar int eoss och allting blir så mkt mer komplicerat. Det tar så mkt tid att planera hela tiden. Om man bor i stan kan man fara o träna när vilja somnat eller vara o hälsa på folk i stan o bara gå hem med henne i vagnen när hon somnat o lyfta över henne i hennes säng. Nu vill jag inte bo i lgh, men et hus i b-viken eller nå snt skulle inte sitta helt fel =) Jag vet ju att det ä trögt för väldigt många som försöker sälja sina hus, mend e tär så tråkigt för huset är så pass fint att jag tycker ngn skulle vilja ha det. Kanske handlar det mer om den ekonomiska situationen, typ räntor och insatskravet än att vårt hus inte är bra nog!? Hoppas det... är väl bara vänta o se om vi blir av med inom en snar framtid eller så... Det löser sig alltid!

Skulle också vilja klippa mig o färga håret. Någon tuff frisyr, ganska kort o med lite ljusare hår denna gången. Funderar på ljusbrunt med lite guldiga slingor. Kanske lite mahogny också =)


bild från google

Kanske lite som hillary duff har här. dock inte så långt då =)

Nu ska jag försöka hitta mig en liten mumsbit, har inte ätit något idag, men kylen gapar rätt tomt så det blir väl ingenting ändå. Måste fara i handla, men var ska man hitta tidne till det? =)

Frågan är också vad jag ska laga för lunch till vilja, har inte så mkt att välja på för som sagt har vi int evarit o handlat på ett tag. Jag själv har köttfärssås, men den är alldeles för kryddad för pigan. Hon älskar ju dock korv så får väl steka upp det, enkelt o bra. Makaroner finns kvar sedan igår så då blir hon nog nöjd =)

Ikväll ska jag på xtravaganza möte halv åtta, snack om kost o motion... en dle metal täning som vanligt... Funderar på trycka in ett body jam pass innan dess då jag ändå ska in till stan. Hm, vi får la se!


bild från google, xtravaganza!

Ha en bra dag!

Jo, just det... Måste säga att Vilja ställer sig upp utan stöd nu, men hon har hittills inte lyckats ställa sig raklång, men tror inte det är långt borta. Hon gör nya framsteg varenda dag =) Och snart fyller hon dessutom 1 helt år! Vår stora (lilla) tjej =)

KRAM!




«
«
«