Kuoma skor till pigan

Har efter en hel del tittande o provande bestämt mig för att VIilja ska få Kuoma skor i år. De är rätt dyra, typ 600-800:- beroende på var man köper dem, men de är jäkligt bra. Vattentäta, men de andas ändå bra o dessutom väldigt varma. Hon kommer ju som sagt vara ute en hel del i år så hon behöver en kvalitetssko =) Har också bestämt för att de ska vara svarta då det matchar allt! Hon har ju en lila overall, men den är i strl 86 så vi har även fått ärva en dle andra overaller i mindre strl om hon inte kan ha den lila i år. Skulle dock vara en jäkla synd för jag köpte den förra året för 700:- på rean på hanséns. Jag var på väg att köpa strl 80, men kassörskan sa att den skulle vara för liten... suck, synd jag lyssnade för den hade varit perfekt på vilja!  
HUr som helst, back to the shoes.. =) Strl 20 kan blir lite stort för innermåttet är 13 cm i skon o viljas fötter är 10 cm. Men som killen som arbetade på affären sa.... när man står upp så blir ju fötterna lite större så. De rekommenderar att de ska vara 2 cm tillgodo i barnskor, men 3 är lite stort, men som sagt henens fötter mättes ju när hon satt ned så jag tror det blir bra....

KUOMA

De var dessutom lätta som skrutt att ta på, stort plus! =) Man vill ju det ska gå fort i smärtfritt!!!!!! =)
Blir nog denna skon då helsvarta hos den här återförsäljaren inte fanns.. bara rosa o svart i samma mönster!
Men den är ju ganska fin så...

Måste också nämna att de ÄNTLIGEN godkänt reklamationen på min dator hos återförsäljaren, så efter 3 månader med att bara lämna in, få tillbaka, lämna in, får tillbaka så ska jag få en ny! skönt o passande då min skola börjar på måndag, gode beroende av en dator då!

Ha en bra kväll!

KRAM!




«
«
«