Fynd och nya saker =)

Jaha, nu har jag återigen lyckats fynda en ny möbel. Har länge tittat på en chiffonjé och idag lyckades jag fynda en på "kupan" (röda korset) här i piteå. Den kostade 300:- Väldigt prisvärt enligt mig =)
Jag ska ta an mig den som mitt nästa möbelprojekt för jag tycker INTE om hur den är målad. De har liksom försökt få till någon slags marmor målning, men inte lyckats speciellt bra. Däremot fastnade jag för den så otroligt mkt efterom den har så vackra ben och för att den redan är målad innuti med en grå färg. De andra jag hittat har man varit tvungen måla innuti också o det är sådant jäkla pillergöra med en chiffonjé och jag ids bara inte. O att lämna det omålat ser ju rent förjävligt ut så då har jag bara skitit i att köpa dem helt enkelt... Nu ska jag iofs måla den vit o "slipa" den lite för att få ett mer slitet o gammalt utseende o insidan är grå, men de e bra snyggare än att den är körsbärsträ eller mörk ek tillexempel...



Vacker, men som sagt, målningen NOT SO MUCH!



Annars otroligt välbehållen och vackra ben =)



Som synes så är den målad innuti och det är väldigt bra!!!!! slipper jag göra det hemska pillergörat! =)

Sen har jag varit med min svägerska, Maria, på Nolias outlet för barnkläder. Ruggit bra fynd där måste jag säga. Träffade också min fin fina vän Ida där o det blev att vi köpte samma jacka till våra barn så i vinter kommer Vilja o Ellen matcha varandra fint uppe i Jörn =) Supergulliga!
Blev också en "rånarluva", en pälsmössa, ett par byxor, en tröja och en kofta. Allt för 588.50:-.... Jag räknade aldrig vad det skulle kosta så när han sa den summan andades jag verkligen ut eftersom jag endast tagit ut 600:- när jag for... Tuuuuuur! =) Hade varit just lite pinsamt att inte ha nog med pengar! =) Vilja är iaf mega fin i sin nya vinterjacka! Har redan hunnit använda den lite eftersom vilja är ganska frusen av sig. Hon verkar verkligen gilla den o hon sover mkt bättre i den ute än i hennes höstjacka. Kanske tycker hon höstjackan är lite kall? Jaja, börjar nog använda vinterjackan from nu...
Ska ta en bild på henne i den o lägga upp ngn dag här.
Just det, hon fick också en villervalla mössa samma dag, en randig =)



Jackan i strl 80. Tänkt hon ska ha den hela vintern o mot våren. Den har "muddar" i ärmarna vilket gör att den sitter bra o istället blir lite "pluffig" över armarna, men inte så hon verkar bry sig om det =)



En enkel vit tröja. Tyckte ugglorna var söta, men annars är inte text på tröjor min grej alls. Den här fungerar dock, tykcer den är söt =)



"rånarluvan". Ett måste plagg under vintern tycker jag =)



Kofta som hon älskar. Hon kramas med den rent! =) Lillhjärtat!



Pälsmössan!

Tog ingen bild på byxorna, men de är helt vanliga lila byxor med mudd nedtill!

Har nu fått en ny dator också. Reklamationen gick igenom och sitter nu med en helt ny, av ett annat märke i famnen. GLAD!! Känns bra inför skolstarten då jag verkligen är beroende av en dator för att kunna göra mitt skolarbete. Det är också det chiffonjén ska användas till till att börja med. För det är så smidigt att kunna stänga åt bara o gömma alla skolpapper, men samtidigt kunna ha sin "kaos-ordning" =)

Avslutar med ngn bild på Vilja som imorse blev less på att ha gåvagnen borta så hon tog helt enkelt saken i egna
 händer o hittade ett bra substitut! =)



I nya tröjan tom. =)



Nöjd o glá kexchoklá!!!!!!!

fortsatt trevlig lördag

KRAM!









Postat av: Ida Tallhed
2011-10-15 | 14:43:00 | http://idatallhed.se

snygga möbler! och för att inte tala om snygg systerdotter man har! haha.. kan man vara lyckligare och mer nöjd över sin egen "gåvagnslösning" än vad pigan är på nedre bilden? ;) hahaha .. sötnosen <3

Postat av: Ida - Mamma till Vilda & Liv
2011-10-25 | 23:49:16 | http://elfvin.blogg.se/

En sån där vinterjacka köpte jag till Vilda förra vintern på Hansens, och jag blev så lycklig då jag upptäckte att hon kan ha den än. Den sitter faktiskt bättre i år än förra ;p Hon har i alla fall älskat den, hennes favorit :)


«
«
«