trött, trött o åter trött

När skolan dragit igång ordentligt känns det också med sömn o energi. Har inte så mkt till övers om jag säger så. När allting kring skolan är slut,tar mammarollen vid o då den tar slut för dagen är också jag slut för dagen =) Jag längtar tills vilja får börja på dagis så man slipper känna en ständig stress o press över att inte ha barnvakter o ändå känna tvånget att befinna sig i skolan för att överhuvudtaget förstå ngt av vad fasiken vi håller på med... Allting blir lättare med dagis (?) eller inte.... då börjar den eviga sjukan som dom flesta småbarn går igenom. som jag förstått det brukar barnen som börjar på dagis vara mer eller mindre sjuk typ ett år efter de börjat. men som med allting annat finns inte regler utan undantag, kanske är vilja ett av de undantagen =) Kan alltid hoppas!
Hur som helst, om någon kommer på något som är me rinvecklat och totalt oförståeligt än sekretesslagen såh ör gärna av dig! Sjuuukt många undantag till undantagen till undantagen... galet alltså!



Idag har vi iaf varit i jörn hela familjen. tommy och R hade möte med alla vintercampare och de blev verkligen väl bemötta. alla verkar mkt positiva till bytet av arrendatorer och dessutom var det högt uppskattat att vi lagt ned lite själ i träffen och bakat en del fika. Jag bakade kärleksrutor, typ 80 st bitar. Ida bakde 50 bullar och R´s mamma 90 bullar.... vi var som oroliga det inte skulle räcka, men det gjorde det gott och väl =) Så vi valde att frysa in det som blev över för att kunna ta fram det vid andra tillfällen där borta =) Husvagnen står också på plats nu och den ska bara kopplas till förgården så är vi redo för en vinter i jörn. Blir spännande att se hur jag kommer att ta det... är inte sepciellt mkt för att campa överhuvudtaget och gillar int eheller att vara instängd på små ytor. Har inget med nå klautrofobi att göra eller så, utan jag tycker bara det är jobbigt och inte alls mysigt... men kanske blir det bättre nu när vi får ha våra egna saker där och får känna tta det är lite utav vårt helghem!? Jag hoppas det... Vilja kommer nog trivas jäkligt bra däremot kan jag tro... vilket barn vill inte vara så nära snö? =)



Detta är då vårt vinterhem i år! Kom hit och sov över, ät i resturangen (bli serverad av mig kanske? haha) och åk slalom eller snowboard i jätte fina backar... finns dagskort att köpa såväl som årskort och ett annex med uthyrningsrum att sova i eller om man föredrar mer avskildhet så finns det att hyra husvagnar! =)

Nu blir det harry potter, sista delen, med tommy. Vilja har somnat sedan ett tag så nu är det tyst som bara den i huset. Jag njuter av en liten bit choklad och gruvar inför morgondagens jättestädning eftersom vi ska ha husvisning på måndag! men det är morgondagens bekymmer det! =)



Vårt hus!

Ikväll har jag iaf fått mega mysa med lillgumman när vi badade, hon lekte och plaskade ett tag, men sen blev hon jätte mammig och ville bara ligga på mitt bröst o kramas o pussas! Myyyyyyyyyyys unge! Hjärtat blev så varmt att man nästan kunde känna värmen utifrån =) Så mkt kärlek, helt otroligt!

Hon har också börjat med ngt så jäkla roligt.... hon spänner munnen till ett stort O och skrattar... är så gulligt så man dör. Dessutom vet hon om att man tycker det är roligt så hon gör det för att se ens reaktion... hon börjar bli så stor och medveten om allting, helt otroligt alltså!
Hade tänkt lägga ut en bild på det, men kameran dog såklart, får bli en annan dag då! =)

KRAM!




«
«
«