länge sedan... IGEN

tiden går så fort när skolan dragit igång och den mesta tiden går åt att antingen planera med barnvakter, umgås med pigan o tommy, städa, vara i skolan och läsa skollitteratur! men nu är det bara denna veckan o nästa kvar på denna kurs. sen drar iofs nästa moment igång direkt, men då har man iaf gjort bort en =) hoppas bara att man klrar tentan! =)

förra vckan hade vi casesamtal som är en övning på myndighetssamtal. Vi var två och två och agerade socialarbetare som träffar en ungdom och dennes föräldrar (skådespelare) då en anmälan kommit in till socialtjänsten om en oror inför ungdomen "Kim". Samtalet gick ut på att prata runt kims liv och fåe n inblivk i vad som ske ri hennes liv... det gick väldigt bra, vi fick mkt beröm, speciellt för inledningen av samtalet och så vidare =) Kände ju extra kul efterosm jag var dne som höll i det inledand ei smatalet, dvs. berätta om samtalet, varför vi alla är samlade, tystnadplikten och vad en utredning är med mera =) Imorogn har vi seminarium ang. det samtalet. vi har alla skrivit reflektioner och ska prata kring det...

om precis en vecka fylle rmitt gullhjärta ett år. kan inte fatta att det var så länge sedan hon kom till världen. däremot kommer jag ihåg tysligt att det var -29 grader ute och det är ju lång tifrån samma temp detta år.. det var svinigt kallt hela november kommer jag ihåg att jag tyckte. hur som helst ska det bakas en del i helgen. Ska baka cakepops, bullar (vanilj och kanel), lussekatter, två tårtor och eventuellt nå småkakor också =)


cakepops


tårta från google. Har tänkt göra grodor, rosor och lite annat som ska fästas på tårtan.. allt för 1-åringen



när går inte bullar hem... gillar man inte kanel så går garanterat vanilj hem =)


lussekatter

jag älskar att baka, tycker det är fantastiskt avkopplande och terapeutiskt. hjärnan får slappna av och bara mysa på bland underbara dofter. dessutom är det alltid roligast att bjuda på något man bakat själv, det är mest uppskattat och godast!

1 år, KAN NI FÖRSTÅ! =)


min lilla tjej? tycker tidne gått så snabbt, men alla håller inte med dock. När Vilja var med sin faster Maria igår så berättade hon att fredrik, hennes man, sagt att Vilja måste vara världens äldsta 1-åring eftersom hon funnits bra mycket längre än så, haha! Ja, det är ju tur ngn tycker tiden går sakta =)

imorgon ska jag och min kära kära vän Naomi gå på bio. Blir twilight...


bild från google

längtar, ska bli sååå sååå roligt och fara iväg med en kompis och bara slappna av med en mysig film och lite godis! var länge sedan man fick lite sådan tid... =)
Måste också säga att av alla mina vänner är verkligen Naomi den som är bäst att höra av sig, är så roligt då man får ett sms nästan varje vecka då hon frågar om vi ska ses! =) så mkt värt att veta att ngn vill vara med en, hihi!  Jag tror vi är lika bra på höra av oss till varandra !

What else?

Vilja har börjat vakna tidigt som attan på morgonen. Jag hoppas det är en fas och att hon snart börjar sova lite längre igen. Hon vaknade alltid kring åtta, halv nio förut. nu är det nästan alltid sju eller tom. halv sju. det är vääääldigt stor skillnad i sömn mellan halv sju och halv nio ju =) betyder man kan vara vaken lite längre på kvällen om man får sova lite längre på morgonen. man har ju valet att vara vaken trots att man får sova lit emindre, men man lir ju så nedrans trött när man inte får sova under natten. dessutom har hon börjat tjorva på nätterna, IGEN! hon nattäter ÄN och nu har hon börjat vakna o skrika på nätterna, IGEN. galet jobbigt då man känner sömnbristen komma smygande efter nägra nätter v konstant vaknande. Jag undrar om gon drömmer mardrömmar en del får så fort hon vaknar tilll och ser mig ovanför henne så somnar hon om.... för att sedan vakna och göra om samma en timme senare! jobbigt, JA, men samtidigt visste man att detta skulle kunna hända när man skaffade barn och hon är det bästa, absolut bästa i mitt liv! hon är värd all sömnbrist och så mkt till!!!!


Jag ska sova lite nu! eller snart, men iaf umgås lite med tommy innan vi ska sova... kan ju inte sitta bänkad framför datorn hela kvällen!

KRAM







«
«
«