Dag 11 - Mina syskon

Det här måste tyvärr bli ett rätt kort inlägg, ska sova en stund innan jag ska på nattjobb på roknäsgården.. extra pengar =)

jag är äldst... efter mig kom syrran o sen brorsan. De är mina två helsyskon.

Ida är 23 år gammal, fast jag kan inte riktigt fatta hon är det med tanke på att jag nyss var det... skumt det där =) Ida är en total motsats till mig, vi är verkligen som natt o dag både till utseende och sätt, men ändå kommer vi himla bra överens (idag iaf). När i var små slogs vi och bet varandra, var riktigt riktigt illa ibland alltså... syskonkärlek på hööög nivå =) Ida är en genom god tjej med ett enormt hjärta... hon har en enorm empati och ibland har hon även en hel del sympati också vilket inte alls är så gynnsamt för henne =) Är jobbgt att bli så påverkad och rörd av andra att man i princip gråter andras tårar =)
syrran är otroligt snäll, kommer higå när jag var liten så fick vi en miljon julklappar av henne där hon slagit in små smp tekningar hon ritat bara föratt få ge bort saker.. så här i efterhand var det mega gulligt, men rätt jobbigt då =) Hon har ett enormt intresse för djur, speciellt då hundar. hon har två hundar själv och sen har hon tagit hand om många fler hundAR...
ida har det största hjärtat i världen... hon bryr sig om alla, om allt och inget faktiskt, hihi! Hon är sjuuukt envis också. fortfarnade lite som en trotsig 6-åring då man absolut inte får påpeka eller säga vad hon ska göra för då gör hon det fanimig inte ska ni veta... hon kallades inte för fröken "tvärt emot" för ingenting när hon var liten.. Hon är fortfarande fröken tvärt emot.
Syrran har lite svårt att se det positiva i det jobbiga, ser problem istället för lösningar och kan vara otroligt negativ ibland... så tilld en milda grad att man ibland blir fullständigt vansinnig =)
men ingen kan vara lika glad o positiv som hon heller, lika omtänksam och sprudlande. dessutom är hon sååå himla söt o vacker! =)
För att avsluta delen om syrran kan jag också säga att INGEN, I-N-G-E-N, pratar så mkt som hon. Jag fattar fortfarande inte hur hon hinner andas mellan orden, haha! jag lovar att det finns ingen som kan surra ner en som henne, en riktig surrmaja. Ibland är det skönt hon pratar för man blir snabbt uppdaterad om allting som hänt henne, hihi. Ibland är det ganska så jävla jobbigt, haha!
Jag älskar dig, syrran!



syster yster

brorsan då... han fyller 20 den här månaden... den 16:de. han e fortfarnde 12 i mina ögon! Kommer alltid vara förmodligen =) Han är till skillnad från syster min den tystaste människan på jorden. en dag när mamma frågade honom varför han aldrig säger något sa han "jag svarar ju om någon frågar något, varför ska man annars prata"... (?) =)
Ärligt talat ska jag säga att jag känner inte min bror så bra... han är ju 6 år yngre n mig o vi har inte riktigt hunnit komma ikapp varandra så vi umgås än, men jag antar de tkommer komma mer o mer ju äldre han blir =)
Petter är iaf också genomgod, han äör den lugnaste och mest harmoniska unga man ja känner. Finns inte ett uns av stress i den kroppen. han har jätte lätt för skola och allt teoretiskt, ibland blir jag så förbannad på han då jag vet att han har så stor potential och inte utnyttjar den. Till skillnad från mig o min syster så är jag o brorsan väldigt lik varandra, både utseende och sätt. Jag är aningens mer pratsam (haha) och framåt än han. Petter är itne speciellt social och framstår som väldigt blyg, det gör inte jag direkt =).
petter älskar tv-spel, och han är duktig på det också! tror han skulle appas jväöigt bra som typ dataingenjör eller något liknande yrke där han får jobba ganska mycket själv. han sover jvligt mkt också, hela tidne neligt mig. Han har absolut ingen dygnsrytm den killen alltså, skulle behöva operera in ett litet chip i hjärnan på han som fungerar som väckarklocka, ett chip som inte slår av förrän han går upp o går =) då jävlar skulle de hända saker =) 
Han tycer jag gnäller på honom mkt, men jag gör det av kärlek, jag vill ju att det ska gå bra för mina syskon i livet o kdå måste man jobba och gå skola och sådant =)
Avslutningsvis... brorsan är sjukt djup av sig, det märks på han att han, rpoecis som jag, är en riktig filosof, en tänkare. Han är otroligt smart och kan förmodligen göra vad han vill i livet om han bara slutar vara så förbannat bekväm o lat!
Älskar dig bror!


brorsan med vilja

Det som är bäst emd syskon är att man alltid har någon som ställer upp, som finns där. Man känner dem utan oh innan, men bara somd e var när de var små. När man själv bodde hemma o de också gjorde det. Det är svårt att hänga med när de också bli vuxna och deras perosnligheter förändras. Livet går ju vidare och ingenting är konstant... Jag tar för givet att jag kommer komma mina syskon närmare och närmare ju äldre jag blir, när våra liv stabiliseras och man huinner ikapp varandra på alla plan.

har också tre halvsyskon, elliot, oliver o lea. de är alla väldigt små... elliot o oliver är de busigaste av dom busiga. energin tar aldrig slut och röstkapaciteterna är oändliga =) precis som små pojkar är... dom klättrar på allt och söker ständigt uppmärksamhet,. dom är däremot också väldigt goa med vilja och otroligt talföra för sina åldrar. Elliot är den som är äldst och det sysn att han försöker ta mkt ansvar över sina mindre syskon, oliver är den busigaste alltså. har aldrig sett någon klättra och lyckas skrika så högt som han. Men han är  också den som är kramigast av de tre. Lea är 1.5 månad... hm, vad kan man säga? Hon är lite, äter, bajsar och sover =)


Oliver, Lea och Elliot


Postat av: Ida Tallhed
2011-07-12 | 13:55:56 | http://idatallhed.se

jag tycker att Elliot är ganska micket "Ida" när jag var liten. är överallt och ingenstanns. Syns, hörs, babblar, testar, myser, älskar och talar före han tänker ;) Av alla våra syskon så tycker jag nor att han är mest lika mig :P



Tack för ditt fina inlägg! Det våärmer ju mit hjärta och de du skriver är nog så sant som de är sagt både om mig och petter. Petter är VERKLIGEN filosofen himself ;) älskar dig med

Postat av: Linda
2011-07-12 | 15:31:02

haha, ja han e nog kanske mest lik dig.. ja skulle säga att oliver e lik dig med isåfall, han e ju helgalen =)

kommer du upp i augusti? saknar dig! skulle va roligt o bara umgås du o jag... ja, pigan får vara med hon också =)

pöss


«
«
«