helgen är här.... IGEN!

helg igen o det känns som det är det jämt... kanske rä det så att man bara tar till vara på dagarna lördag o söndag? för mig känns det nästan som att det är den enda tiden jag på riktigt lever och njuter av tiden med mina barn! under veckorna är det så mycket med dagis, egen skola, matlagning, stress, träning, handling etc... på helgen kan saker o ting ta sin tid, man kan äta frukost tio o ha vila för vilja först vid 14. man har tid för lek och stoj på ett annat sätt o man kan njuta av att vara tillsammans hela familjen (eller ja, de få helger tommy är ledig iaf) =)... helgen innebär en sovmorgon, familjeaktiviteter, fika på stan, träffa kompisar, trevliga middagar och från och med nu melodifestiveln varje lördag en tid framöver!
 
 
 
ja, helgen är magisk, det är bara så! den tar fram det bästa hos de flesta så att säga... folk har tid att umgås och slappna av (om man inte har helgjobb, men lite grand även då =P)! oavsett vad man har för mys, fredags, lördags eller kanske söndag (varför inte rent helgmys) så är det något fantastiskt med att bara plocka fram lite gotta och vara tillsammans! vilja, min 2-åring har precis börjat först detta med LÖRDAGSgodis och jag kan känna sådan glädje av att bara få ta fram detta godis, lägga i en liten skål, ropa på henne och få se hennes lycka när hon äntligen får sitta i sin tv-fåtölj och äta lite godis o dricka cola till nicke nyfiken, musse pigg eller någon annan favoritfilm! ja, barn är fantastiska, de lär en att leva... för en sak är säkert, mit tliv började den dagen Vilja föddes och fick än mer mening den dag ebba kom! dom har tom. fått mig att uppskatta helgen som jag inte annars märkte av ens...
 
 
personligen går jag just nu igenom en viktresa (igen) efter jag fått barn.. ska ned till matchvikten igen o därför äter jag bara något gott en gång i veckan så jag längtar tills imorgon när jag får släppa tyglarna lite grand o slappna av o inte bry mig! för mig är denna en gång i veckan otorligt viktig för att jag under restrerande 6 dagar ska orka hålla motivationen uppe och följa min kost (som är GI, eller kanske mer korrekt extravaganzas rekommendationer)... för mig är choklad min absolut störtsa last, men inte mjölkchoklad i form av marabou eller så, utan fikabröd...
 
 
detta är min känsla för choklad, verkligen! jag älskar choklad, allt som har med choklad att göra! =)det bästa jag vet är att äta en riktigt härlig chokladig bit tårta eller liknande en lördag förmiddag ute på stan! det är njutning för mig, vekrligen!
 
jag menar, ser detta dåligt ut kanske?
 
mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm...........
 
 
sen är det inte bara gott utan vackert också!
 
vi ska inte prata om min andra last... suck! den hatar jag, men det är sant... Coca cola...
 
 
yum yum! kan det se godare ut? tur jag har en kompis som delar min last till fullo! du vet vem du är... haha! ruggigt beroendeframkallande, därför har jag verkligen begränsat detta o dricker det inte alls lika mkt mer, på lördagar väljer jag ofta LOKA istället som är bra bättre för kroppen och ruggigt gott! =)
 
Nu ska jag njuta resten av kvällen o sen lägga mig I TID för en gångs skull! 
 
ha det bra och njut nu av helgen! är ju hela fem dagar till nästa om ni inte tar tillvara på denna =)
 
kraam



«
«
«