julen och nyåret!

har haft en fantastiskt jul och ett superbra nyår.
Julen var vi hemma hos oss i sjulnäs med min släkt. Jag fick fantastiska presenter av min man och vilja. ett par superfina och varma skor som verkligen kommer komma till användning alla dagar och helger jag o vilja kommer spendera i jörn framöver. Sen fick jag en kamera, kameraväska och ett minneskort också. har velat ha en ny kamera sen i juli då vår då nya kamera blev stulen på bussen i kroatien... men nu fick jag en och han lyckades tom.pricka in rätt märke, utan att ha frågat min vilket märke på kameran jag ville ha =)
NÖJD!
av mamma fick jag lite pengar o likaså av morfar. så man kan inte vara mer nöjd än jag. dessutom böev tommy så nöjd för sina byxor jag köpt. storleken var perfekt, längden för lång (vilket jag förstod de skulle vara), men jag tog ett par med en slags dragsko så längden inte skulle spela någon direkt roll. Han bor i dom byxorna nu för tiden =) Man får passa på o tvätta dem på kvällarna för på morognen vill han gärna ha dom igen.... så det är ju roligt han gillade min o viljas present till honom =)

Nyåret firades in i jörn på storklinta =)Var mysigt, men jag o ida hade fullt upp då vi fick stå i köket hela dagen lång. först under lunchserveringen och sedan tillreda middagen. smaken var väl okej, men det var inte så roligt o servera då man inte kände sig direkt stolt över det =) Men den var rätt gott och fungerbart =) Nästa år tycker jag dock att vi skall tillreda annan mat, tyckte tommy o ida också så det blir nog så. men det är länge dit och mycket fint som skall hinnas med innan det =)

Om en vecka fyller jag 27 år och satan i mig vad tiden går! Är jag 27 år?! Kan inte fatta det, men o andra sidan har jag hunnit med en hel del så tänke rjag tillbaka hade aldrig allt det kunna hinna med på mindre än 27 år =) O jag är tacksam för alla upplevlser jag haft, bra som dåliga för de har alla lärt mig och get tmig något i livet.

En rolig grej bara. idag spenderade jag halva förmiddagen med att prata med två engelsmän som flyttat hit till sverige. de har köpt hus i Jörn av alla ställen, men verkar verkligen trivas och se något speciellt i dne lilla byn! =) det tycker jag är roligt för de små byarna som verklign håller på dö ut behöver fräscha ögon somser alltin ur ett annat perspektiv än man själv gör. De berömde verkligen storklinta för naturen och hur fint det var och hur duktiga vi var. De var verkligen djupt imponerade över anläggningen. =) KUL! och jag älskar ju dessutom att prata engelska, skulle gärna göra det oftare. är sååå roligt, haha!

tyvärr blir inlägget i det största bildlöst denna gång, men gott nytt år iaf!




«
«
«