tommys födelsedag igår

igår blev jag o mannen lika gamla. =) var en mysig dag, jätte varmt ute och Vilja var finklädd dagen till ära =) Glömde såklart att föreviga minnet, men det finns ju i huvudet! hade iaf bakat två cheesecakes, en fryst och en som man har i kylen bara. den sistnämda var fruktansvärt god. Man sätter en krämsort på toppen, den man gillar helt enkelt. Vi använde björnbärskräm och sen är det då ett lager med philadelphia i mitten i underst är det digestive som är blandat med smält smör. Det är så klart inte bara philadelphia ost i mitten utan man blandar den med lite grejs. Egentligen ska det vara vitt florsocker i den, men vi hade inte dt hemma o ides inte fara i handla så vi använde florsocker med chokladsmak, blev SÅÅÅÅÅÅ gott alltså. ska aldrig använda vanligt florsocker igen (när jag ska göra den kakan/tårtan).
Tommy fick inte nå presenter av mig o Vilja eftersom semestern är så nära, är nog dyrt som det är o varenda krona måste sparas dit. Han får något fint till farsdag eller ngt sådant istället =) På tal om dessa föräldradagar så är det ju mordag på söndag. Hoppas verkligen tommy kommer ihåg det, det är ju min första o allt. skulle itne sitta fel med en liten blombukett, är inte dyrt =) Ska dock inte ens prata om det för jag vill hans ka komma ihåg det själv... och faktiskt kommer jag bli rejält ebsviken om han inte gör det =)

Jaha annars då? Ikväll ska jag träna, big surprise! =)

Städade ut strl 62 ur viljas garderob idag o satte in 74. behåller strl 68 ett tag till eftersom de passar så bra =) hon kan faktiskt ha 62 än o jag tog dessutom bort de sista kläderna av strl 56. Hon e ju så liten, men man blir så J*VLA less kläderna. Ville bara ha en ny garderob till henne och dessutom är det ju sommar snart, hon behövde få fram lite kortärmade bodys, t-shirtar och tunna leggings =) Inser dessutom nu att vi har en heeeeeeeeeeeeel del kläder till hon, har ärvt ganska mkt av tommys syster. deras två pojkar föddes också under samm halvår så alla storlekar är som matchande säsong för säsong =) är mega bra för då slipper man köpa en hel del kläder =) är inte speciellt flick o pojkstyrd heller om än jag tycker de ska synas att det är en liten tjej, inte en pojke. För den skulle behöve ritne allting vara rosa, lila och rött! tycker det är snyggt med grönt, svart och blått också. man kan ju blanda snyggt =) För övrigt är jag sjukt noga med vad hon har på sig, itne för att jag tycker det är viktigt så tan frö att jag tycker det är såååååå kul att klä henne. =) Hon kan ha allt fint jag lönskar jag kunde ha sp medan hon är liten och inte tar skada av det projicerar jag lite önskningar över på hon =) När hon blir äldre ska hon självklart göra det hon mår bra av och ha på sig det hon tycker är fint utan påverkan av mig =)

Nu vaknade lillhjärtat efter en 30 minuters vila. Brukar faktiskt passa på o städa lite när hon e vaken, inte när hon sover för hon tycker om när jag springer omkring runt henne =) Hoppas fram från rummen och ropar "bu" eller "tittut", hon kiknar av skratta den lilla sötungen!

Avslutar med ngn bild, är så tråkigt när det är helt bildlöst =)

 

jag o Vilja satt o mös i lördags =) Hon är så go när hon e nyvaken så jag passade på att kramas ordentligt!



Min vackra unge! Hon är otroligt blandad av mig o Tommy och det går inte riktigt o se vem hon e emst lik än =) Hon har def mina ögon däremot och det är mamma stolt över =)



Det här tog jag idag. Hon har på sig sina nya body från kappahl... tycker den e så mysig i färgen. Hade ett par limegröna leggings till som är in exakt samma färg som bodyn. 10 minuter efter detta bajsade hon igenom allt och det var bara byta kläder, haha! hon som nästan aldrig bajsar igenom, men någongång då och då ska det väl hända =)



Behöver jag säga att Tommy är stålt över mössan som hon nu kan ha... =) Den är tunn å det är först nu den kommit till användning. Som tur är var det en stor storlek på mössan. Själva bodyn o byxorna som vi köpte som hör till mössan var i strl 56 så det är bortstädat för länge sen. Man kan tycka att de ska ha mössan i lika liten strl då också, men inte det, den är strl 42/44.

Jaja, det var det för nu. Ska hålla gumman sällskap som legat snällt på golvet o snurrat runt medan jag fortsatt skriva =)


Postat av: Ida Tallhed
2011-05-23 | 21:58:42 | http://idatallhed.se

tack ! :D vilken söt mössa! åååh... mosters lilla kicka! <3


«
«
«