dyrt, dyrt, dyrt!

Måste handla massor till utlandsresan... Vilja behöver så mkt för att kyddas mot solen då hon e så liten o inte får använda solskyddsfaktor! hittade idag det här

SOLSKYDDSTÄLT

Är ett soltält som man bara tar ned till stranden eller om man ska till poolen, slipper man oroa sig för att solstrålar ska kika fram genom parasollen som dessutom inte är uv-skyddade på samma sätt....

SITTRING BAMSE
Sen den här, en sittring som skyddar de små bara benen under vattnet´. dessutom är den extra stadig så barnet kan plaska oebhindrat med ben och armar =)

SOLHATT SWIMPY

Sist och billigast den här solhatten som skyddar nacke och ansikte från solen. Vi har redan en som är svart, men man kan behöva två för att kunna alternera lite på dagarna.
Allt det här blir då 600:- vilket är sjukt dyrt för tre saker man använder under en rätt så begränsad tid. dessutom har vi köpt solglasögon, zunblocks sunsuit och zunblocks solhatt och det kostade 700:-
är sjuuuukt dyrt att ha barn med sig utomlands alltså... de behöver ju så mkt saker! kanske kan man klara sig utan soltältet, men samtidigt ska man då kämpa hela dagen för att skydda dem mot solen, känns fruktansvärt jobbigt. nej, soltältet är ju en superenkel och bekväm  lösning.
frågan är då bara, vart ska man få pengarna  ifrån, den här resan har ta mig fan ruinerat oss totalt alltså, vilket inte var meningen. Hade vi vetat om att den här våren skulle vara så sjukt kostsam hade vi aldrig bokat in en resa! Nu ska vi ju dessutom inte fara själv så det går itne att ställa in heller, dessutom skulle vi förlora 7000:- på att ställa in...
jaja, bara gilla läget!

idag ska jag träffa mammagruppen på stan! hoppas bara Vilja är roligare att vara runt då för nu är hon fruktansvärt grinig! Hon har sovit jätte dåligt inatt, aka. jag har sovit dåligt. Ikväll måste jag lägga mig tidigt tidigt så jag orkar med natten och dagen imorgon.

ha en bra dag!



«
«
«