dag två min första kärlek

Jaha dag två då =) Min första kärlek, var länge sedan jag tänkte på det! Utan några som helst tvivel hette han Andreas Järdeholm. Han bor i gällivare och var väl min första allt, haha! =) Han var en fotbollskille och jag en fotbollstjej så vi var ofta tillsammans med kompisar och spelade fotboll runtom gällivare! Kommer ihåg att jag älskade att vara med honom, han fick mig att slappna av. jag kunde helt enkelt bara vara Linda, ingen annan. När man växer upp i ett samhälle som gällivare är pressen stor (iaf när jag var liten) att vara jävligt perfekt. man ska vara snygg, smal, duktig, smart, men itne för smart, tuff, men itne för tuff och mitt i allt det ska man ändå bara vara sig själv. Är rätt svårt att växa upp där ur den synvinkeln, enligt mig.
Jag antar han var sedd mer osm en tönt och jag som en "icke-tönt" eller vad man nu ska säga. Jag var populär på min skola, han var itne det på sin. Ofta frågade folk varför jag var tillsammans med honom. svaret är enkelt, han var (säkert nu också, men känner inte han längre) jävligt snäll. Han behandlade mig otroligt väl och tyckte om mig för den jag var (tror jag iaf) =)

Lånad bild

Var aldrig någon som var tvungen lyssna på andra om vem jag skulle umgås med utan var med dem jag ville helt enkelt, oavsett vilken otroligt löjlig kategori de befann sig under skolan. Barn är jävligt elaka alltså och jag var säkert inte alltid snäll. Vissa tycker nog jag var en jävligt elak fan, men jag försökte vara snäll. Om jag int evar det har jag bara starka minnen av att jag gått och bett om ursäkt... Men som sagt, jag var verkligen itne jordens snällaste. Var elak otaliga gånger, men däremot brydde jag mig inte om andra tyckte jag var töntig som umgicks med andreas och hans kompisar. Idag har andreas 3 (!) barn med sin tjej och dom bor fortfarande i gällivare. Det är roligt att han hittat någon, fast det visste jag att han skulle göra =) han var ju och är säkert så mysig fortfarande.
Jag kan säga att jag är otroligt glad att han var min första kärlek, han var snäll, omtänksam och respektfull. Även om jag haft min skörd av dåliga pojkvänner i livet så satte han ändå ribban för vad en pojkvän bör vara, trots vår ringa ålder. För om jag tänker efter är nog tommy lik honom i många fall, iaf av det jag minns av andreas. fast tommy är ju tiotusen gånger bättre, för mig =)
slutligen kan jag säga att jag höll ihop med honom i princip hela tiden under ca 4 år, kanske längre, minns inte riktigt. Länge på den tiden =) Var 16 när vi gjorde slut.

all lycka till andreas och hans familj!

Lånad bild


Postat av: Ida Tallhed - [ B L O G G D E S I G N ]
2011-06-08 | 12:55:03 | http://idatallhed.se

itressant inlägg syrran. jag minns inte hur han ser ut, men kommer gott och vääääl ihåg hans namn. fast kollade på facebook nu. har han alltid varit lika snygg eller? :P asg

Postat av: Linda
2011-06-09 | 08:05:24

hej sis!

jo, han har alltid varit söt =) Så du mindes inte honom? =) Vi som höll ihop så länge, vi var ju tillsammans ett tag efter vi flyttat till piteå tom. =) jävligt roligt tema de här 30 dagar om mig... är skit roligt.. vissa ketgorier ser jag dock mindre fram emot! pöss

Postat av: "tönten"
2011-08-16 | 19:11:51

Vilket ortoligt intressant och minnesrikt inlägg du lagt upp.

Jag är inte någon blogg läsare i vanliga fall, har aldrig läst här tidigare, men sökte på mitt namn gällande en jobbintervju och då dök din blogg och jag upp på google.

Visst har jag 3 underbara barn och en fantastisk sambo.

Livet har sprungit fram de sista åren , likt oss två som unga med en boll på en plan + allt annat.

Första kärleken är minnesvärd.



/ Andreas Järdeholm


«
«
«