dag 1 - presentera mig själv

Jag heter då Linda Roslin. Roslin tog jag av min man när vi gifte oss 15 augusti 2009. Innan dess hette jag Lehto-Tallhed, men använde bara Lehto av den enkla anledningen att fler visste vem jag var då. När jag var liten kallades jag LT vilket då stof för Linda Lehto eller Lehto-Tallhed... =) Vet faktiskt inte vilket och det kvittar ju också =)



Vår bröllopsdag var helt fantastisk, vi hade underbara värdar i form av david Sundberg (en gammal vän till Tommy) och Ida Nordlund (en av mina närmsta vänner). De hade fixat med lekar och tipsrundor med mera. Var jätte lyckat och vi fick otroligt mycket komplimanger för arrangemanget. Brudbukett och bordsdekorationerna gjorde jag själv. Blev mycket nöjd med dem  samtidigt somd et sparade mycket pengar =)
iallafall regnade det en litens skvätt på mig och tommy just innan vi skulle gå in i kyrkan (håret blev knappt blött) men vad gjorde det? solen sken resten av dagen och dessutom betyder det ju tur om det regnar på brudparet så om man är lite vidskeplig så var det ju perfekt =)
Vidskeplig är då ngt som jag inte är för fem öre. Jag tror fullt och fast på att vi skapar våra egna öden, ingenting står skrivet i sten. Vi är alldeles för emotionella varelser för att kunna ha ett öde enligt mig, om bara en liten detalj sker medan vi är på gott/dåligt humör kan det förändra hela dagens sätt att agera. Tillexmepel om vi int ehittar våra favoritskor innan jobbet eller om vi faktiskt gör det. =) Vem FAN kan förutspå det!? =)

Jag studerar till socionom på heltid, men tog uppehåll då jag fick barn den 29/11-2010. Hann gå 3.5 terminer av sju av programmet så den 10 oktober i år drar jag igång studierna igen! Blir spännande! Vi döpte iallafall vår dotter till Liz (efter min moster) Vilja Erica (efter tommys mamma) Roslin. Hon är det absolut bästa i mitt liv. Jag vet att jag älskar att vara mamma även om jag inte alltid tycker det är helt lätt! =) Men vem gör? Ingen är eller kommer någonsin bli expert på föräldraskapet! kanske expert på sina egna barn, men då är alla barn olika =)

 Vilja igår 6/6-2011, mammas hjärta! <3

jag är en rättvis människa som är svår att komma inpå livet, man kanske tror att jag är öppen om allt, men det är långt ifrån sanningen. Jag är en person som hellre ha få, men bra vänner än många som är mer kvantité än kvalité. Antingen hatar man eller älskar mig, jag är ingen som befinner mig i mitten. Jag säger ofta vad jag tycker, men är bra på att säga det på ett fint sätt. Jag sårar sällan någon för jag vet själv allt för väl vad det innebär att bli sårad. jag må se tuff ut och agera så, jag låter ingen trampa på mig, men mina närmsta kan lättvindigt såra mina känslor. Jag skiter i vad folk tycker, FULLSTÄNDIGT och det är jag glad för, men återigen är mina närmstas åsikter högt värderade medan främlingar kan säga och göra i princip vad som helst mot mig utan att jag tar åt mig. Jag tycker det är viktigt att kunna berömma sig själv och andra, berätta ifall någon varit duktig, är fin eller har presterat något bra. jag är inte sen att delge de komplimangerna för jag är inte en perosn som själv kräver särskilt mycket uppmärksamhet. jag älskar att finnas till, att vara tillgänglig lyssna och råda om jag kan, därav valet av yrke =) Själv har jag svårt för att berätta när något trycker och vänder mig därför oftast till min man som är min klippa. Jag skulle vilja säga att jag hade svårt att visa kärlek, men min man har lärt mig hur man gör. Kanske sitter det djupt sen min egen barndom där man använde ord istället för kramar. Jag är duktig på att tala, för min åsikt fram och få andra att förstå. Jag är också duktig på att läsa folk, komma ihåg detaljer om mina vänner, omgivningen och andra. jag är dålig på ta kritik om man säger det på fel sätt och agerar med försvar sitället för att lyssna och ta åt mig av det konstruktiva =)
Jag skulle beskriva mig själv som en social perosn, men egentligen gillar jag inte sociala situationer. jag drar mig för att träffa nytt folk OM det är på privata arenor, men uppfattas nog trots det som mycket öppen och pratglad. Handlar det om tex. arbetsintervjuer är jag mer än gärna där. =) Konstigt! ja, jag vet!
jag är snäll, för snäll mot familj ofta. Jag prioriterar att ta hand om mig själv så jag ska kunna vara en bra mamma för vilja och det mår jag itne dåligt av. Att vara en självuppoffrande moder och tro att ens barn mår bra av det anser jag är rent en bluff. Barn gör som du gör, inte som du säger. Om vilja ser att jag är lycklig blir hon det också. Jag har haft en tuff barndom och än mer tonårstid där jag drabbats av stora sorger (inga dödsfall dock), men kommit segrande och starkare ut varje sorg. jag är en stark människa som klarar det mesta, kan förlåta, inte är bitter och ständigt lär mig nya saker. jag har sjukt dålig självkänsla och kämpar med min vikt konstant. Jag hoppas jag en dag kommer tycka jag är vacker inifrån och ut =) jag är bra på säga vad jag är bra på, vilket i sverige anses vara skryt, men skillnaden är den att jag int behöver säga det till folk. Jag är nöjd med den jag är och jag är nöjd med att ständigt utvecklas och lära mig nya saker. jag är glad att jag om 5 år kommer tycka att jag inte alls är den här perosnen som skriver dte här längre. Ja, nu säger jag ju det här, men uppgiften var att beskriva mig själv och detta är jag.

Jag älskar dessutom att resa, laga mat, pyssla med fotoböcker, inreda, umgås med vänner och vara mamma och fru!

ciao



Postat av: Ida Tallhed
2011-06-08 | 03:26:56 | http://idatallhed.se

tycker vilja börjar vara mer lik morfar :D alltså våran morfar. Det ändras så mycket på så kort tid.. haha <3

Postat av: Linda
2011-06-08 | 11:55:41

men är det seriös, det var den sämsta limnelsen ngn gjort någonsin, hon e ju itne lik morfar... varken ögon, ansiktform, längd på ansikte, näsa, mun! Ingenting.... !! fattar int ehur du ser det!


«
«
«