uppdatering om vårt liv!

struntar i listan idag och tänkte istället uppdatera lite om vad som händer i mitt liv, med vilja och allt annat.

Har varit mkt på loppisar senaste tiden, älskar dom... det är så roligt att strosa omkring och bara slappna av. dessutom är ju alltid tommy ledig lördagar, fast nu har han semester, och då kan han ha vilja så jag får gå själv =) är välbehvöligt att göra ngt man älskar för sig själv =)
de två senaste gångerna har jag inhandlat lite dukar, massor emd kläder till Vilja och annat smått o gott osm vaser m.m. Gjorde ett stilleben på matrumsbordet med en del av fynden....



Fint va? Ängeln är dock köpt i Kroatien när vi var där, försöker alltid köpa ngn fin souvenir, men ändp inte peciellt landstypsik när jag är utomlands... i kroatien finns mkt handgjorda fat, koppar, änglatr och liknanade i mosaik-liknande proslin... svårbeskrivligt material =)



Är den inte vacker så säg! =)





Blomman är från trädgården, tycker färgen är fantastisk! =)

Lite fler bilder hemifrån =)



Vasen är ett loppisfynd, 10:- =)



Den här skålen/vasen (?) är definitivt ett fyns, men itne från loppis. Min morfar ville inte ha den kvar så jag fick ta den helt enkelt, love it! =)

Så jag älskar helt enkelt gammal och nytt, men jag är ganska styrd mot vitt och klart. jag gillar mjuka former, runda och svallanade, men tycker även om det som är mer kantigt och hårt såsom vasen på föregåpende bild. Jag älskar stenmaterial såsom betong =) Hatar verkligen klara skrikiga färger, kan inte ens använda dem som accentfärg. Jag använder ofta accentfärger, men de är alltid i mjuka toner, Ljust gröny, rosa såsom bilden ovan, svagt blå nyanser och liknanade... Tycker svarta och andra mörka träslag är jobbiga om de dominerar ett helt hem, men däremot att det kan vara snyggt att ha enstaka trämöbler som bryter mot det annars strikt vita hos oss.... allting emd måtta =)
Om jag far hem till ngn som har mkt svart och mörkt med klara accenter så tycker jag ofta däremot det är mega mysigt =) men hemma hos oss kulle de itne gå, jag skulle bli stressad och mosig i huvudet! =)

Igår kväll fick jag en blombukett av min man bara så där =) Inte illa, blev jätte glad... så här ser den ut...



Jag älskar liljor! =) Vacker bukett, blev mega glad och överraskad =)



closeup =)

Vilja har börjat prata massor, hon kan nu 5 ord... mamma, pappa, titta, tutte, och där! =) Hon har verkligen hittat sin röst, skriker massor och såååååå högt! Sen tittar hon på oss och skrattar, sötnöt! Hon är verkligen det bästa i livet, älskar hon så det gör ont alltså...



Sitter ute och ska äta lunch =)

Jag älskar sommaren, finns det ngt bättre... tveklöst nej (i årstid då vill säga) =) Man är ju städnigt på bra humör oavsett väder, regn eller sol... det är ju bara så underbart! Jag älskar faktiskt hösten också, men tyvärr är ju hösten börjar på den AVSKYVÄRDA vintern! HATAR vintern! finns inget att göra och dessutom fryser jag mega lätt... nej, tacka vet jag fina klarblå sommardagar med blommande liljor i rabatterna/krukorna och små fjärilar i
luften! mmmmmm, det är livet! Ligga i solstolen och känna värmen förvandla den likbleka huden till något mer livsliknande =) 

    

Enda gången det är vackert med klara, ljusa, olika, sprudlande, skrikiga färger är när blommor slår ut och fyller rabatten med färg och liv och näsan med underbara dofter! =)

Vi var ju utomlands i juni, var mega mysigt förutom att vi hade lite dåligt väder... iallafall finns där en stor amfiteater, typ som colloseum i Rom. Vill dela med mig av lite bilder jag tog där på Vilja som blev helt underbara!





Mysunge!







mamma lilla piga =)

Lägger även upp lite andra bilder från kroatien som jag ÄLSKAR!



Mina två underbaringar!



jag & pigan! <3



Myyys i soffan vid poolen!



Hm, prickade hon munnen ngt tro? =)



Coolingen i solglasögonen sitter på stenarna och tittar ut över adriatiska havet! <3



jag o pigan igen =)



Ååååh, mitt hjärta blir så varmt när jag ser den här bilden.. synd bara att  tommy ska göra en lite tillgjord puss =)

Jobbar rätt mkt den här veckan, inatt blir min tredje natt den här veckan och det känns faktiskt bäldigt bra att jobba lite, få bidra till kassan här hemma, behövs verkligen efter semestern. Blev rätt pank av den då den kostade bra mkt mer än vi trott den skulle göra...

Min syster håller på göra en ny design till min blogg, ska byta ut bilder och ta bort vissa saker, lägga till ändra =) Blir kul o se hur den ser ut när de e klart, hon mega duktig på sådant... Om ni cokså behöver en ny design och inte vet hur den ska se ut eller hur mans ka kgöra så kan ni vända er till min syster sopm gör designer på beställning. Ni hittar hennes hemsida och ett utbud av olika designer att se på; www.idatallhed.se För en billig peng fixar och trixar hon tills du blir nöjd! =)

Nu ska jag klä mig för att fara först till min mamma på henne sjobb, hon vill visa upp pigan för sina arbetskamrater och sen ska ja till sofie och fota pigan. Sofie fick ett nytt porträttobjektiv till sin systemkamera när hon fyllde år nu i juli... ska fota vilja i klänningen som både ja o syster haft på oss och fotat oss i när vi var små, sens ka ja göra en tavla med mig, syrran och vilja i, i samma klänning =) Sofie är mega duktig på iredning kan jag passa på att säga och hennes tankar tillsammans med massa ideér och annat hittar ni på ; www.sofiesstiltje.blogspot.com titta in, hon e jätte duktig på fotografi och inredning.... =)

yes yes, nu e det dags att sluta skriva, böev ett jääääte långt inlägg, men så blir det när pigan sover och tiden finns =)
hej svej!



Postat av: Sofies Stiltje
2011-07-14 | 21:32:58 | http://sofiesstiltje.blogspot.com

Vilket vackert stilleben du gjort på bordet! Helt i min smak ;) hihi. Åh vad jag börjar längta direkt efter er när jag ser alla bilder.



Finaste ni! Tusen kramar!

Postat av: Linda
2011-07-15 | 16:22:59

Tack gumman. Det lblev ganska bra med alla lopåpisfynd.. jag älskar "duken" som egentligen är en babyfilt, me va fan... det vet ju ingen om =) lite för tjock för att vara duk, men den gjorde sig bra där ändå =) synd du jobba ri helgen hade tönkt gp å på loppisen i vanlig ordning, hade behövt lite smakråd =) pöss


«
«
«